02 november 2007

Byteshandel med djur



En av mina absoluta favoritillustratörer och bloggare är Jojo Falk. Vi gjorde en byteshandel - printade illustrationer mot virkat. Hon ville ha sin katt Ripley förevigad i miniformat och det var en viss utmaning i att få till karakteristiska fläckar och grejer. Inte vet jag om det blev så likt - ett tag såg det mest ut som en hare - men såhär blev resultatet till slut. Det nedre fotot har Jojo tagit. I utbyte valde jag dessa fina teckningar av hundarna med orange bakgrund och katten som blir kliad på huvudet, samt fotot på Ripleysarna ovan. Kul!

7 kommentarer:

  1. Vad fint den gör sig mot den brunrutiga soffan. Så himla söt! Jag har förresten lagt till dig bland mina länkar nu (det var på tiden).

    SvaraRadera
  2. Tack, vilken heder och ära!

    SvaraRadera
  3. Vad söta de var, både virkade och riktiga katten! :-)

    SvaraRadera
  4. Åh va jag önskar att jag var så duktig att virka, den lilla kissen var ju hur söt som helst och den skulle tom jag kunna ha hemma med en kattallergisk make *ler*...

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt fin hemsida du har! Och vilkan virkviritious du är;o)
    Eldstickan

    SvaraRadera
  6. Men denna har jag missat, tjusig, och man ser absolut att det är katten på bilden :)

    SvaraRadera