28 maj 2008

Virkad slipover





Jag tänkte göra en långärmad tröja, men när jag märkte att den blev lite stel och dessutom såg ganska mossig ut, så fick den bli ärmlös istället. Konstruktionen är väldigt simpel: jag började i nederkanten och virkade fasta maskor runt, runt, bara i de bakre maskbågarna. Gjorde även några pluttar på framsidan (vid behov kan jag förklara hur man gör dem) och när jag sedan kom till armhålorna så virkade jag två framstycken och ett bakstycke var för sig. Då gjorde jag fasta maskor genom båda maskbågarna, fram och tillbaka, och hoppade över en maska varje gång jag vände vid halsen, för att få v-formen. Sist sydde jag ihop axelpartierna och gjorde ett varv med fasta maskor i vitt runt alla kanter.

4 kommentarer:

  1. Åh den där var supersnygg! Undrar om inte min unge ska få en han med :D Fast det är klart, han vill ju bara ha på sig kläder med bilar.

    SvaraRadera
  2. Söt slipover... riktigt rolig med pluttarna på framsidan.

    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Viilken skönhet! Mittenbilden är ju alldeles fantastiskt fin. Jättefin slipover på en riktig skönhet.

    Hoppas du får en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  4. Hy annika !!! ... your small buho is very nice ... is very very small!!! two or tree cm. ... no more
    .. do yuo like see a baby totoro ??? jijiji !!! and a mouse boxer .. come here ... y hope you !!!
    ... huges !!! chini...

    SvaraRadera