19 juni 2008

Grillmästar'n



Jag funderade på vad jag skulle blogga för somrigt den annalkande helgen till ära. Kom på att jag hade detta gamla självporträtt, som jag ritade när jag och en kompis var vid hennes torp. Jag var jättearg, för det började bara brinna i fisken hela tiden. Jag lägger alltid på maten för tidigt, innan det blivit bra glöd, och så penslar jag på olja för sent så att det droppar ned och tar eld. Och varje gång säger jag att jag aldrig mer ska grilla. Glad midsommar och hoppas ni lyckas bättre! :)

8 kommentarer:

  1. Jag tror att vi hoppar över grillningen i år, det finns ju godare saker än bränd mat.

    Hoppas att ni får en skön midsommar, den första med med lilla gosungen.

    SvaraRadera
  2. Hi-hi, vilken bra bild!
    Ha en mysig midsommar!
    Hälsningar Ylva

    SvaraRadera
  3. Det kunde varit jag... Glad midsommar!

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig grillat i hela mitt liv. Men jag har en man som är hejare på det. För det är himla gott med grillat. Blir inget i morgon men någon dag under helgen ska det nog bli.

    Ha en skön midsommar så du kan komma tillbaka och skriva, virka och måla/rita nya roliga saker efter helgen. Jag vill ju ha något att titta på.

    SvaraRadera
  5. Du är icke ensam om att inte vara grillningens mästare.

    Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  6. Hehe morsom tegning!
    Du har en veldig fin blogg!
    Veldig søte heklede dyr!

    Siri:)

    SvaraRadera
  7. Rolig och talande illustration!

    SvaraRadera