16 juni 2008

Hemma-hos: kök






Jag berättade tidigare att vi bor i en före detta skola. Det visade sig då att en av bloggbesökarna faktiskt gått i gymnasiet här - kul! Jag gillar vår lägenhet mycket, speciellt kombinationen av nytt och gammalt, med högt i tak och stora fönster. Eftersom vi inte sett den färdiga lägenheten innan vi fick nycklarna, så kom det som en glad överraskning att de valt så snygga material och att man behållit höjden och låtit balkarna i taket synas. Här är några bilder från kök och matplats. Stolarna fyndade jag för en billig penning på loppis i Hedemora. De är gjorda i Edsbyn 1956 och jag antar att de varit i teak och att någon har förstört originalen genom att måla om dem, men jag gillar dem ändå. Bordet fick vi när en bostadsrättsförening skulle slänga det. Bumling-lampan är köpt på Kavalkad i Örebro och plastmattan är upphittad i mammas och pappas källare.

12 kommentarer:

  1. Kanske inte helt oväntat men jag gillar det här. Och källarmattan lyfter verkligen alltihop. Och en gul bumling står högt på önskelistan den skulle komplettera de andra så bra...

    SvaraRadera
  2. fingerspitz: Jag anade att du skulle gilla det ;)

    SvaraRadera
  3. Jättesyggt..! Ovanligt att bo i en skola, måste jag säga.

    SvaraRadera
  4. Mysig blogg! =) Vilka fina saker du har virkat! =)
    Är det ok om jag länkar till din blogg?
    Hälsningar ylva

    SvaraRadera
  5. Hej hopp!

    kikar in via cupcakes & hoyas...gillar det jag ser!!!

    Önskar dig & de dina en underbar midsommar.med mycke sol& glada skratt !

    Ta hand om varandra!

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Verkligen jättesnyggt kök ! Kul att ha sådant originellt boende, inte alla som bor i en skola :-)!

    SvaraRadera
  7. Jätteläckert! Och vilket fynd mattan var!

    SvaraRadera
  8. Wow, så jäkla snyggt! Du har verkligen känsla för färg och form. Och mattan är absolut underbar! Vill ha. Vill ha!

    Ha en härlig midsommar med eller utan grill. He, he!

    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
  9. va kul o bo i en skola! finfint! älskar mattan...o stolarna va ju inte fy skam di heller. :)

    SvaraRadera
  10. Jag åker förbi den där gamla skolan varje dag och har alltid funderat på hur det ser ut inuti den! Roligt att se dina bilder och jättefina stolar!

    SvaraRadera
  11. Jag har varit bortrest och missat en massa hos dig!! Tycker att ditt kök är underbart!! Känner igen mattan...har sett en sådan någonstans...
    Är det ok om du hamnar på min favoritlista??

    SvaraRadera
  12. vilken kanon fin och inspererande blogg du har. kommer gärna och hällsa på fler gånger.
    jag lånade med mig en bild från din blogg, säg till om jag ska ta bort den =)
    ha re gött!!

    SvaraRadera