30 juni 2008

Mumsig muffin





Jorå så att det är fullt upp nu om dagarna, bakar muffins och åker till jobbet och fikar :) Hittade Leilas recept här, fast jag tog hallon istället för blåbär. Och denna kräm på toppen. Finemang tycker även fåglar (alltså jag är totalt obegåvad vad gäller fågelarter, men kan detta vara en gråsparv måhända?) För övrigt så kommer det nog bli lite halv bloggtorka här ett tag, inte enbart på grund av semestertider, utan även för att vår vanliga hemma-dator har totalhavererat...

4 kommentarer:

  1. Åh! Vad fin! Heja Dig som gör så fina saker!

    SvaraRadera
  2. Mums! Jag har kak-förbud för tillfället vilket gör att jag läser alla recept med stor förtjusning. Helst av allt skulle jag vilja ligga under en chokladfontän med munnen öppen och bara lapa i mig. De har en sån - chokladfontän alltså i en butik i Malmö. Jag får riktigt lägga band på mig när jag går förbi....

    Jag tycker dina planer med boken är helt rätt. Själv vill jag mycket hellre ha inspirerande böcker som väcker min kreativa lust än riktiga "så här gör du steg för steg böcker" Jag skulle köpa din bums!

    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken söt bild med fågeln och tomma muffinsformar!

    Och jag ställer mig i kö på din virkbok. Jag vill virka änglar, fixar du mönstret till en liten söt sån? Och gör man flera så blir det en änglakör. Du kan göra en virkbok med mönster till kalas, en med mönster till olika djur, en med mönster till julen osv, osv.

    SvaraRadera
  4. Här är också en dalkulla som bor i södra Sthlm! Hittade hit från Fingerspitzengefuhl, vilket jag är glad för.Hoppas jag får länka hit?

    SvaraRadera