02 juni 2008

Skärgårdshelg









Helgen tillbringades på Huvudskär och när vi bokade vandrarhemmet i vintras hade vi förstås ingen aning om vilken osannolik tur vi skulle ha med vädret. Bilden på paddan har Joel tagit (det är min sambo, men hädanefter blir han kallad vid förnamn, eftersom "min sambo" känns så töntigt att skriva). Djurlivet bjöd även på en del obehagliga inslag, som stora spindlar och en hel del ormar, men helgen för övrigt var finfin. Joels bror med tjej är konststuderande och de hade en akrylkurs med oss. Resultatet kommer definitivt inte att visas upp här. Det var nämligen lite deprimerande, för jag målade till min egen förvåning som en lågstadieelev. Så ni får hålla till godo med dessa fotografier, som gör miljön mer rättvisa.

15 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt ställe! Dina bilder är jättefina, och jag blir oerhört sugen på att åka dit!

    SvaraRadera
  2. Åh vilka otroligt vackra bilder :)

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder. Havet och skargarden ar vad jag saknar sa oerhort fran Sverige. Ljuvliga bilder.
    Akhila

    SvaraRadera
  4. Du kanske inte målar bra (vad vet jag?), men du tar fantastiskt fina bilder! och så är du ju duktigt på att virka... Man kan väl inte få allt...;)

    SvaraRadera
  5. Helt underbara bilder! Den understa är ju fantastisk. Jag känner ännu mer att jag vill bo vid havet.

    SvaraRadera
  6. Jag är helt nöjd med dina bilder som jag tycker är helt fantastiska. Dessutom känner jag nästan hemlängtan till Bohuslän och dess klippor. Havet har jag dock inte övergivit även om jag flyttat lite längre söderöver nu. Havet kan man nämligen inte leva utan.

    SvaraRadera
  7. Tack för alla snälla kommentarer! Jag är bara en glad amatörfotograf med en bra kamera och lite Photoshop-kunskaper...

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara bilder!
    Och så fin bild på paddan, vilket skärpdjup!
    Och det köket skulle jag kunna offra min högra hand för! Suck, vilket ställe, vad hette det?? Dit vill jag också åka, nästa år, i år blir det Blekinge skärgård.
    Och din nya logga påminner om Jojo Falks tecknarstil (googla vettja), superfin!!

    Tack för titten!
    J - K&M

    SvaraRadera
  9. vilket underbart kök! jag vill vara...det köket..!

    SvaraRadera
  10. josephine: Ön ligger i Stockholms södra skärgård och vandrarhemmet vi bodde på heter Huvudskärs vandrarhem.

    SvaraRadera
  11. Tack snälla du, för ditt svar. Såg nu att du hade länkat helt fint till det vandrarhemmet i ditt inlägg. Läste lite för fort, var så nyfiken på bilderna.
    Tack, tack - j

    SvaraRadera
  12. Oh what a nice place...love the mood...

    SvaraRadera
  13. Vilka fantastiska bilder! Svensk sommar när den är som allra bäst!!

    SvaraRadera
  14. Hej !
    Vilken underbar blogg du har!
    Den skall vi kolla mera på.
    Roliga, jättefina virkade saker du gör!Hoppas du kollat på bloggen skaparstigen som gör massor av roliga fina djur.
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera