17 juli 2008

Äntligen lite virkat på virkbloggen





Nu har vi varit i huset i Nora i en vecka. Jag tror alltid att jag ska virka och läsa så mycket och släpar med mig både det ena och det andra. Läst har jag inte gjort över huvud taget och virkat blev det inte heller så mycket av, men jag lyckades i alla fall göra klart en prinsessa som jag hade påbörjat. Mönstret är uppskrivet och hamnar kanske så småningom i min bok. Kul att ni kommenterat så mycket angående de planerna, det motiverar mig ännu mer. Som vissa påpekat kan man göra sina egna böcker på nätet, exempelvis på vulkan.se, men jag är lite skeptisk till kvaliteten. Jag vill nog se min bok ute i handeln i glassigt utförande, med lyxigt papper som jag ska övertyga ett förlag att pröjsa för. Men om inte detta lyckas så är digitaltryck absolut ett alternativ. Jag råkade förresten kolla på min egen blogg i Safari och höll på att sätta i halsen - det såg ut som katastrof, allting var centrerat med långa textrader tvärs över hela sidan och annat konstigt och fult. Fattar inte varför, för när jag testade andra blogspot-sidor så såg de helt normala ut. Så ni som tittar på min blogg i Safari; det känns lite pinsamt att det står "grafisk formgivare" i min presentation...

29 kommentarer:

  1. Japp, glassigt och lyxigt tryck är din bok verkligen värd! Givetvis formgiven av dig - safari eller inte! Jag är jäkligt imponerad över det du gör! Du har känsla för färg och form. Älskar din header!

    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
  2. En sa'n underbar liten prinsessa. Haller alla mina tummar och vantar otaligt att du skall ge ut din bok. Lycka till.
    Akhila

    SvaraRadera
  3. Din bok måste jag bara ha när den väl kommer ut! :)

    SvaraRadera
  4. Though I really don't understand a word of the blog itself...you make absolute gorgeous stuff! :)
    Just looking at it makes me happy :)

    SvaraRadera
  5. Din prinsessa är alldeles underbar! Du är en duktig virkare. Kommer din bok ut så ska jag absolut köpa en - men jag vill ha den signerad!

    SvaraRadera
  6. Prinsessan är underbar!! Snälla, ta med henne i boken. Du har väl inte glömt att jag bokat ett ex =)? Du är fantastiskt duktig och jag hoppas innerligt att boken blir verkstad och inte bara snack...

    SvaraRadera
  7. Vilken söt prinsessa!! =)
    Hoppas att det går vägen med boken, det skulle vara så kul om du har möjlighet att ge ut en, det finns ju inte så många roliga, svenska virkböcker..bara såna med kläder och sånt.
    Kram Ylva

    SvaraRadera
  8. Skönt att du säger det, jag har varit för finkänslig för att påpeka att det ser lite knasigt ut i Safari.

    Prinsessan är fin, själv känns det som om jag har gjort nästan ingenting den senaste veckan.

    SvaraRadera
  9. En sån prinsessa vill jag göra bums och på stört.
    Skynda ut med boken kvinna!

    SvaraRadera
  10. jag utmanar dig!

    http://crochetra.blogspot.com/2008/07/jag-har-blivit-utmanad.html

    och som alla andra måste jag berömma din prinsessa! superfin, och jag tokälskar frisyren :)

    SvaraRadera
  11. Bloggen började se konstig ut i Safari efter att du bytt rubrikbild. Kanske hände det något i kodningen då. Men bloggen är lika bra oavsett hur den ser ut. Kram Em

    SvaraRadera
  12. Heja heja, väntar på din bok!

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. Hey där Camilla,
    jag fick precis en idé, precis den här http://14202041.blogspot.com/
    det handlar om att göra saker för varandra och få 19dubbelt tillbaka.

    Är det något som skulle intressera dig så visa gärna intresse.

    mvh

    /ola

    SvaraRadera
  15. Vilken otroligt fin prinsessa!

    SvaraRadera
  16. Finfin prinsessa! Roligt om det blir en bok (även om jag inte kan virka=)

    SvaraRadera
  17. Vilken trevlig blogg du har. Och vilka fina saker du virkar. Inspirerande!

    SvaraRadera
  18. .. Annika !!!! ... what see my eyes ??? .. is amazing !!!, beautiful !!! this princes ...your litlle crown, the hair, the leggs .. dont find more words ... in english is dificult for me, but my heart feel love ... only love... when see amigurumis soo nice like this ... my heart dont have language .. that is good !!! jijijij !!!
    ... and the book whit patterns is a good idea ... if you wants ... I send you someone ... only tell me ... which you want ... and??? ...cand ask you the litle car pattern ??? ... would be perfect for my !!!!!...
    .. thank annika !!!!! ... because, if we want .... the languages is not a problem !!!! jijij !!!
    ... kisses .. for you ... and the litlle princes !!!
    ... chini...

    SvaraRadera
  19. Prinsessan är ljuvlig.....önskar det fanns mer tid, det är så mycket man vill göra, din blogg är väldigt inspirerande......
    Yvonne

    SvaraRadera
  20. men vilken söt virkad docka

    SvaraRadera
  21. Har följt din blogg ett tag och gillar den verkligen. Hoppas du får ge ut en bok, jag köper garanterat.

    SvaraRadera
  22. Hon är så söt och jag vill också virka en sådan...hon ser ut om hon heter Esmeralda :)
    Herregud...jag hoppas att du hittar ett bokförslag snart för vi är många som står i kö på din virkbok :)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Hej, titta in på min blogg, du har fått nåt där.......
    Yvonne

    SvaraRadera
  24. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  25. Jag tycker också att du absolut ska lämna till förlag så att det blir riktigt proffsigt gjort och kan säljas i affärer så att du inte måste sälja alla själv via bloggen! Men du måste skynda på med boken för jag kan snart inte vänta. Jag vet redan flera som jag ska ge den till. Din ljuvliga prinsessa är alldeles alldeles underbar!

    SvaraRadera
  26. Hoppas att du gör en bok, tycker det är intressant att det finns fler som gör saker utan mönster. Jag syr och stickar själv saker både med mönster och efter eget huvud som jag kallar det. Skulle köpa din bok direkt, älskar sån inspiration!

    SvaraRadera
  27. Que bonita princesa. Felicidades, tus trabajos y tu blog son preciosos. Un beso desde MAdrid

    SvaraRadera