26 augusti 2008

Första skorna




Jag kunde kanske tänka mig att Ivar, någon gång långt in i framtiden, skulle bli sju månader. Och så bara vips! Förresten så är jag lite överväldigad att jag har så många besökare på min blogg nuförtiden. Eller jag tycker åtminstone att det är anmärkningsvärt att 214 okända människor vill ta del av mitt liv (och min virkning) varje dag. Och tänk hur många ni är som bara smyger in och ut utan att lämna mycket spår. Ska du inte åtminstone ta och säga hej idag? :)

NEW! A short summery in English, since I know I have at least one foreign reader (Hi Chini). Ivar is already 7 months old and got his first shoes. Yesterday I had 214 visitors and today I think all of you should say hello :)

43 kommentarer:

  1. HEJ! säger jag - som är en anonym fegis i vanliga fall! :-)

    Brukar kika in här och förundras och förtjusas (kan man säga så)över dina underbara skapelser.

    Ha det så gott!
    Hälsningar Helena

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Om du är så bestämd, kan jag ju inte göra annat än att ge mig till känna. Jag har tittat in på Din blogg ett tag nu och imponeras över allt skoj Du virkar....Själv skulle jag behöva virka lite till mitt nya hem... Jag kanske kan ta privatlektioner i allt jag glömt sen mamma lärde mig...

    Kram
    Monica

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Jag är också en anonym fegis som har läst din blogg ett bra tag nu. Brukar virka själv (men nu var det skrämmande länge sen...) så det är roligt att se vad du skapar och bli inspirerad!
    Tack för en bra blogg

    //sofia

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Har bestämt för mig att jag hejat förr, men passar ändå på eftersom jag skäms lite över att jag är så dålig på att kommentera. Det blir så numer eftersom jag använder Googlereader. Då blir det så mångs extra klick och tryck för att lämna spär efter sig, och då blir det inte alltid av.

    SvaraRadera
  5. Titti Backström27 augusti 2008 07:31

    Hej Annika!
    Jag snubblade in på din blog när jag letade efter virkbeskrivningar en gång, och jag har blivit kvar!
    Jag jobbar med bilder och garfiskformgivning fast jag inte har någon formell utbildning och jag tycker mycket om det jag ser. Dina val av vinklar och beskärningar i dina bilder + det du virkar förstås!
    Någonstans också en liten nostalgisk känsla...
    Jag har nyss fyllt femtio och min "Ivar" som alldeles nyss föddes fyller snart 24!Då, när han var sju månader höll jag på med att producera handdockor till dockteater..
    Jag kommer att fortsätta titta in hos dig så länge det finns en öppen dörr!!
    Titti

    SvaraRadera
  6. Hej, hej! Mig "känner" du ju!

    SvaraRadera
  7. Morsomt med den lilles sko sammen med deres store..Jeg gikk også og beundret min lille datters bittesmå sko da hun var liten..11 år nå!
    Kanskje noen av mine snille lesere har tatt seg en tur inn til deg :)
    Jeg linket deg for et par uker siden etter å ha oppdaget deg hos en alle annen (husker ikke helt hvem)
    Jeg har en del lesere som er opptatt av hekling skjønner du ;)
    PS! Si i fra hvis du vil at jeg skal fjerne linken din igjen..
    Klem fra Kardemomme :)

    SvaraRadera
  8. Hej, säger en annan smygläsare. :)

    SvaraRadera
  9. Ja jag får väl också ge mig till känna. Har din blogg bland mina topp 5 så jag är rätt ofta inne och kollar.

    En intresant värld det här med bloggar. Har t.o.m. skrivit om "fenomenet" i en av mina uppgifter på min utbildning. Gillar din blogg mycket,

    Maria R

    SvaraRadera
  10. Hejhej, ännu en av dina regelbundet återkommande besökare:)
    Jag hittade din blogg när jag googlade efter bloggar om virkning och annat kreativt.
    Du lägger upp så fantastiskt vackra foton!
    Och dina virkade tingestar är förstås fantastiskt fina de med.

    Matilda

    SvaraRadera
  11. Hej! Får jag väl också säga. Brukar titta in här ibland och titta på dina fina skapelser.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Hej hej!!
    Brukar titta in då och då. Tycker du virkar otroligt fina saker. Och dessutom dyker det upp många vackra bilder här=)

    SvaraRadera
  13. Hej hej! Brukar kika in här titt som tätt men är också rätt dålig på att ge mig till känna.... Det är hur som helst en fin blogg du har!

    SvaraRadera
  14. Hej. Ännu en smygläsare.

    SvaraRadera
  15. Jag tittar ofta in hos dig, men brukar ge mig tillkänna eftersom jag inte kan låta bli att berömma dig för dina virkverk!

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Hejhej!

    Jag har nog varit här på din sida ett antal gånger och glömt lämna en kommentar. Jag är bara så förälskad i alla små leksaker som du har virkat. Har du någon bra bok att rekommendera eller kanske en beskrivning? Tack på förhand!
    Du får gärna besöka min blogg: wimsansblogg.blogspot.com därefter kan du via den klicka dig vidare till en pysselblogg som jag även har :-)

    SvaraRadera
  17. Hei fra Norge :)

    SvaraRadera
  18. Hej i virkverket
    - hälsningar från lydig smygläsare.

    SvaraRadera
  19. Hej! Ännu en anonymare som gillar dina virkade små saker! Och så har du bra namnsmak, min älskade Ivar är två år! Kan man beställa sakerna?
    /C

    SvaraRadera
  20. Hej,
    jo men det är så kul att titta in då och då för att just titta på vad som händer i ditt liv och vad du har virkat för fint. Ja och titta på dina fina bilder också :).
    Hamnade här när jag letade efter virkinspiration. Gissa om jag blivit inspirerad, men det går lite trögt :),för mig alltså.
    Så tack tack för en härlig blogg!

    /Sanna

    SvaraRadera
  21. Goddag goddag! Ramlade in här en gång för länge sedan, då jag sökte engelska virktermer. Sedan dess är jag fast.

    Välkommen att kika in till oss också om du vill!

    SvaraRadera
  22. Jag brukar för det mesta säga HEJ när jag kikar in! Alltid lika roligt hos dig!!

    SvaraRadera
  23. Har nog oxå sagt hej någongång tidigare, är in här emellanåt, tyvärr inte så ofta, men när jag väl tar mig hit så imponeras jag av dina supersöta virkade grejor. Själv virkar jag bara mormorsrutor och sjalar - än så länge.
    Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  24. hej! jag brukar ju också hälsa på här, men det visste du ju kanske redan. söta pjucks!

    SvaraRadera
  25. Hej säger jag också! Vilken fin blog! Och vilket underbart namn!

    Hälsningar
    Petra

    http://petracanberger.blogspot.com/

    SvaraRadera
  26. Jag säger gärna Hej! igen :-) Fina, fina, inspirerande blogg! Får mig att vilja virka, sticka och skapa många garnmeter. // Anna

    SvaraRadera
  27. Hej! *vink vink*

    Jag vet att jag är dålig på att ge mig tillkänna. Lovar viss bot och bättring framöver. Din blogg är så söt och inspirerande.

    Ha det gott!
    / Linda

    SvaraRadera
  28. hej!

    kommer inte riktigt ihåg hur jag hamnade här, men det var ett tag sen nu. är en sån som sällan lämnar kommentarer, lurkar mest runt så att säga.

    Du har en så fin blogg, fina bilder och bra texter. bra jobbat!

    hoppas att inom snar framtid få köpa en virkbok av dig!

    lycka till!

    SvaraRadera
  29. Smej då och säjer Hej !! Jag smyger in här ibland och blir glad av att se hur mycket kul du virkar.
    Själv stickar jag mest men det händer att jag närmar mej en virknål ibland.

    SvaraRadera
  30. Skärper mej...ska det stå :)

    SvaraRadera
  31. jag säger hej idag!!!! ja du tiden går så snabbt med de små...min blir 1 om två veckor..

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Jag älskar din blogg oh dina alster. Jag är en av alla anonyma besökare som kikar in väldigt ofta för att se om det finns något litet virkprojekt färdigt. Du tar dessutom vrålsnygga bilder. Väntar på att din bok ska komma ut...
    Ha det bra!
    MVH Johanna Z

    SvaraRadera
  33. Idag är första gången jag besöker din blogg, men jag känner mig manad att skriva något :-)
    Vilka underbara saker du virkar! Och ritar! I like.
    Jag kommer säkerligen tillbaka snart.

    SvaraRadera
  34. Hej, hej!
    Tror att jag lämat kommentar tidigare..
    Gillar din blogg jättemycket. Tittar in nästan varje dag.

    SvaraRadera
  35. Jag har iofs gett mig tillkänna förut, men jag säger gärna hej igen! :-)
    Tycker mycket om din blogg, den är så inspirerande och jag vill lära mig virka NU!

    SvaraRadera
  36. Ja hej!

    Jag har väl också hejat nån gång, jag väntar ju på din bok...
    Jag blir glad av din uppfinningsrikedom.

    SvaraRadera
  37. Hej! Älskar din virkning - tokmycket!! Bosse katt tillkom inspirerad av dig.

    SvaraRadera
  38. Hej!

    Jag har kikat in här regelbundet för att jag älskar virkning. Jag lärde mig att virka för ett år sedan och det var nog då jag hittade hit.
    Tack för en bra och inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  39. Absolut; tycker om dina virkade dockor. Riktig fina!

    SvaraRadera