28 augusti 2008

Tygfynd





Den finfina paradhandduken med gummorna hittade vi passande nog i Nora. Resten har jag köpt på Emmaus på Söder. Blev förvånad över priset på fisklöparen; endast 10 riksdaler. Sådana fynd brukar man ju inte kunna göra i huvudstaden direkt. Lägg också märke till handduken med Sverigekartan (klicka på bilden för förstoring) - det enda som finns i hela Norrlands inland är två lappkåtor :)

Vad kul med alla nya bloggbesökare som givit sig till känna, apropå förra inlägget! Jag läser intresserat era kommentarer och tittar på alla bloggar. Och blir glad för alla snälla saker ni skriver, bara så ni vet.

Some second hand fabric finds. The upper left one is a map of Sweden, but actually there is more to see in the northern half, than two lapp cots :)

13 kommentarer:

  1. Det där med Sverigekartan är ganska roligt! Den har ju några år på nacken, men än idag finns massor av förutfattade meningar om städerna här uppe i norr.

    Den med gummorna var verkligen gullig!

    Hejdå!

    SvaraRadera
  2. Gummorna var verkligen jätte fina!

    SvaraRadera
  3. Fisklöparen är väldigt lik våra sillmuggar men ändå inte.

    Jag missade att säga hej i förra inlägget, säger det nu istället: Hej!

    SvaraRadera
  4. Säger hej idag, har kikat hos dig ett tag nu. Jag bor också i södra Stockholm.

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag kan också ge mig tillkänna, läser din blogg vareviga dag! Den är mycket fin. Välkommen att kika in på min egen för dagen nya. Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Hej hej!! Missade inlägget där jag skulle sagt hej! Läser här å njuter av alla dina fina bilder! Gillar dina virkverk!

    *kram*

    SvaraRadera
  7. Vilka fina tyger. Tyckte om fiskarna, påminner om Almedahls mönster!
    Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  8. Härliga fynd!!!

    Idag har du en eller flera utmärkelser hos mig!

    SvaraRadera
  9. Hje!
    Kul att du hittat min blogg!
    Vad fina bilder du tar! Tyget med gummorna var roligt!
    /Maria

    SvaraRadera
  10. Ja, det var sannerligen inga dåliga fynd! Fisklöparen får nog bli min favorit. Jag har sett att det finns kökshanddukar med ett liknande mönster som gjorts i nytryck.

    Ha dé!

    SvaraRadera
  11. Första gången jag ramlar in på din sida..oj... så duktig du är på att virka, blir verkligen imponerad.Jättekul att följa din hobby... hit kommer jag fler gånger!

    Ha en skön söndag!
    Kram k.

    SvaraRadera
  12. Jag har en paradhanduk som jag ärvt utav min mormor som är samma retro stuk som dem blå med fiskarna. Superfina!

    Jag kikar in från Susannes sida.

    Kraaaaam

    SvaraRadera