13 november 2008

Bänkbygge






Vi har letat länge efter ett gigantiskt skåp (3,30 i takhöjd gör att de flesta skåp ser fjuttiga ut) att ha i vårt bortglömda hörn i köket, gärna något slags skolskåp eller ett plåtskåp. Men nu har vi givit upp det och byggt en bänk istället. En liten hylla fick komma upp ur förrådet och Nora-handduken kom till användning i draperiet, som fick en broderad förlängning av markisen. Ja och tavlan som står på bänken ska väl förhoppningsvis komma upp på väggen någon gång då man får ny energi...

We have build a longer kitchen worktop.

10 kommentarer:

  1. ni har det så himla fint hos er! jag sitter här och dregglar (okej, kanske inte bokstavligen...). så snyggt!!

    SvaraRadera
  2. Fin-fint! Men nog borde assistenten få en virkad huva till jul? ;)

    SvaraRadera
  3. Mm, verkligen trevlig lösning! Du inspirerar mig!

    SvaraRadera
  4. förresten, ett hurra för saltå-kvarn produkterna. visst är de snygga? Tyvärr har jag inte plats att ha mina framme. Sena sextiotalsköket saknar fina avställningsytor.

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart tyg - och strålande med den broderade markisförlängningen (vilket långt ord...)!

    SvaraRadera
  6. Vad fiffigt du gjorde med draperiet. :-)
    Och en sån där kringelkatt från Goebel har jag oxå och jag fullkomligt älskar den! :-)

    SvaraRadera
  7. Å sån handduk har jag inte sett sen jag flyttade från Nora... Å så nostalgisk jag blir

    SvaraRadera
  8. Jättefint..en sån assistent hade min mamma,en elektrolux tror jag det var om jag såg r'ätt?

    SvaraRadera