06 mars 2009

Det firar vi med en gris




Virkverket har födelsedag idag. Grattis till mig själv, som fortfarande har inspirationen kvar efter två år! Inte anade jag då, när jag hade lyckats knåpa ihop mina första virkade katter efter mönster, att jag två år senare skulle ha en hel driva med egenkonstruerade djur hemma, en bokskiss i datorn, en inledd karriär som virkfröken och hundratals bloggbesökare varje dag. Ni gör att det är väldigt kul att fortsätta blogga. Vill ni ha en gris? För i så fall lottar jag ut den om en vecka. Skriv en kommentar till detta inlägg (om du inte har en egen blogg kryssar du bara i "Anonym" och skriver ditt namn) senast klockan 16 på fredag om en vecka och håll tummarna för att fredagen den 13 är din turdag.

Today is my blog's birthday - 2 years! To celebrate this I want to give something to you who visit my blog and make it worth it all. Write something in the comments before 4 pm (Swedish time) on Friday 13 and this crocheted pig may be your's.

75 kommentarer:

  1. Jag skulle väldigt gärna vilja ha en liten virkad gris. Den skulle vara så mycket enklare att sköta än en riktig en.

    Jag ser verkligen fram emot publiceringen av din bok!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken raring! Jag skulle ta väl hand om den, om den ville flytta hem till mig.

    SvaraRadera
  3. Det är klart jag skulle vilja ha en gris!! Och en mysslok och en gullvad och en apa och... Du gör så fina saker och jag som inte kan virka alls är så avundsjuk!
    När din bok kommer - då ska jag lära mig virka. Jag lovar!

    SvaraRadera
  4. Vill väldigt gärna ha en gris!
    När publiceras boken?
    Mvh Eva

    SvaraRadera
  5. Såklart jag vill ha den där lilla grisen! Min stora tjej skulle bli överförstjust, och den skulle förmodligen få den bästa platsen i docksängen:) (där det f.ö aldrig sover dockor, utan lite gosedjur och annat smått och gott;)

    SvaraRadera
  6. Hipp hipp hurra från kattanten! Och hon vill gärna ha en gris som sällskap :)

    SvaraRadera
  7. Naturligtvis vill jag vara med och försöka få en virkverket-gris!!

    Grattis till dina 2 år i bloggvärlden!

    SvaraRadera
  8. Grattis på födelsedagen! Det var en väldans söt gris!

    SvaraRadera
  9. grattis till bloggen! så söt och tjock gris :)

    SvaraRadera
  10. Grattis! Och tack för underbar inspiration och en vacker blogg

    SvaraRadera
  11. Så klart jag vill ha en gris, eller lis som dottern sa när hon såg bilden.

    SvaraRadera
  12. Grattis till bloggfödelsedag! Och en liten gris skulle trivas väldigt bra här ute på landet!

    Längtar efter din bok!

    SvaraRadera
  13. Åh jag vill ha en nöffe. Så fin, fin med en liten halsduk.

    SvaraRadera
  14. Självklart vill jag vinna en gris, den är ju bedårande

    SvaraRadera
  15. Alla vill väl ha en liten gris. Jag vill det i alla fall och Vera skulle nog bli överförtjust om det landade en hemma hos oss lagom till hennes födelsedag.

    SvaraRadera
  16. Även om jag kan virka själv, så är det alltid så mycket roligare och finare med allt som andra gör! Grisen skulle få sitta och vakta över min groende bebis i magen och säga tittut när den kommer ut!

    SvaraRadera
  17. Hej Annika. Jag tycker förstås att Åke som blev så sned ska få en kompis, en griskompis. Och nu har jag bestämt mig för att göra slag i saken. Min hundvakt som är 82 hon kan virka!! Så nu har jag köpt garn och så ska det bli en hel bondgård till förskolan. Så tack till dig och din inspiration och grattis till din 2 årsdag!! Skulle grisen få komma hem till mig så skulle den få vara hemma med Åke och sitta i fönstret och då kan de kan se ända till Danmark. mvh Nathalie i Helsingborg

    SvaraRadera
  18. Jag gillar grisen <3 jag vill gärna kramas med grisen.

    SvaraRadera
  19. Å sicken söt gris! Den vill jag gärna vinna! =)

    SvaraRadera
  20. Grattis till 2 årsdagen!

    Klart jag skulle vilja ha din fina gris! hoppas på att turen är med mej!

    /B

    SvaraRadera
  21. Gud vilken söt gris. Grattis!

    SvaraRadera
  22. söt! + grattis! grisenlisen.

    SvaraRadera
  23. Stort grattis på födelsedagen :-)!

    Åhhh, den där grisen ser ut att vilja bo hemma hos mig *nickar*...han skulle nog trivas superbra :-D!
    Mvh // Erica

    erica@byggarn.se

    SvaraRadera
  24. klart man skulle vilja ha en gris! vem vill inte det. :-)

    SvaraRadera
  25. Jag vill väldigt gärna vinna den söta grisen
    M.V.H Kerstin i Sundsvall

    SvaraRadera
  26. Här finns fem flickor som vill ta hand om en liten söt gris. Julia,Maja,Sigrid,Elsa och Ester!

    Åh, vad vi skulle pyssla om den lilla söta. :)

    SvaraRadera
  27. Grisen skulle trivas enormt bra hemma hos mig och få väldigt många vänner. Själv hade jag mitt sämsta betyg i syslöjd och kunde aldrig få till något, så jag är grymt (passande ord) imponerad.

    SvaraRadera
  28. Jag vill såklart också ha en liten virkad gris! Blir så glad av att se de små sötnosarna. Ser framemot boken! /Hanna

    SvaraRadera
  29. Grattis på tvåårsdagen! :)
    Jag vill gärna ha en gris!

    SvaraRadera
  30. Editerar förra kommentaren; självklart skulla jag länka till min pysselblogg egentligen:
    http://zandramapyssel.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  31. En gris, så fin! Jag skulle vilja ha ett helt zoo fyllt med dina djur.

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Jag har virkat i ett halvår ungefär och tycker att det är superkul. Jag ser verkligen fram emot din bok!

    Just nu håller jag på att försöka virka min första amiguruni-katt och funderar lite på om jag valt för grovt garn. (Jag tog bara ett jag hade hemma.)
    Vad för slags garn virkar du oftas med? Och hur stor virknål?
    Bästa hälsningar
    Louise

    SvaraRadera
  33. Grattis på 2-års dagen!
    Jag vill gärna vara med i utlottningen.

    SvaraRadera
  34. Härligt med en tävling i din blogg! Fin-fin gris!

    SvaraRadera
  35. Även jag sällar mig till skaran och utbringar ett stort Grattis! Det ger så mycket mer att blogga, inte trodde jag själv att jag skulle hålla på fortfarande efter snart tre år...
    Virkar bara mormorsrutor o schalar men dreglar över dina konstverk, även jag längtar till din bok kommer ut.

    SvaraRadera
  36. Grattis grattis! Ja, jag vill gärna vinna en söt liten gris :)/sanna

    SvaraRadera
  37. Hej
    Spännande, och vad fort det gott för dig :) Ser fram emot boken. Klart man vill vinna en gris, han skulle nog trivas här i svinstian ;)
    kramis

    SvaraRadera
  38. Jag älskar grisar och skulle bli jätteglad om jag vann! Hälsningar Viktor 2,5 år.

    SvaraRadera
  39. OHHHH!!! Anika ... Happy birthay bloger !!!! .. jijij ... you know that I love your pictures ... make me travel whit you !!! ... this of China ... beutiful !!! .... and i dont know what name give to you gumi ... to my is a bird that eat the flowers honey jijiji .. the pink pig .. is sweet !!! i like your big smile ... i think that has a smile like yours...
    .. when do our exchange ???!!!!! ....
    .. kisses from Latinoamérica !!!!
    ... chini ....

    SvaraRadera
  40. Jag vill gärna vinna en liten nöff nöff :o)
    Susann

    SvaraRadera
  41. Ville bara säga att jag uppskattar din blogg väldigt mycket, jag har själv precis börjat utveckla mina virkkunskaper. Så din sida är verkligen en inspiration!
    Grattis på 2 årsdagen!

    SvaraRadera
  42. Åhh vikken fin gris. Min son på 15 mån skulle såååå gärna vilja ta hand om den, då han ÄLSKAR grisar!!!! ///evelinna@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Jag älskar grisen! Jag skulle ge den ett fint hem i dom norrlänska skogarna.

    SvaraRadera
  44. Grattis i efterskott! Vad härligt att kretiviteten finns kvar och skrivarglädjen också, det är alltid lika roligt att titta in här!

    SvaraRadera
  45. En gris är ju precis vad jag skulle behöva! :

    SvaraRadera
  46. Grattis till 2-åringen! Klart att jag vill vinna ett av dina underbara djur.

    SvaraRadera
  47. Oj! Skulle bli så glad för en liten gris, eller ja min minsta skulle nog bli ännu gladare!

    SvaraRadera
  48. Oj! Tack för alla kommentarer!

    Nathalie: Vilken bra hundvakt! Och vad bra att du fått hjälp.

    Louise: Jag virkar mycket med gamla rester; bomullsgarner, akryl, ull, vad som helst går bra. Virknålen får man välja lite på känn. Gör en provbit och om du tycker att det blir löst och "håligt" - välj en mindre virknål. Om det blir väldigt stumt och hårt, ta en större virknål. Jag använder oftast 2,5 eller 3,5 till mina djur. 2,5 till virk(bomulls)garner och 3,5 till lite grövre stickgarner.

    SvaraRadera
  49. Åh! Jag skulle bra gärna vilja ha en gris av dig. Din blogg var en av de första jag stötte på och inspirerades av när jag började virka för snart 2 år sedan. Grattis!

    SvaraRadera
  50. Grattis! Jag ar valdigt glad att du haller din blogg i liv, for du ger oss alla massor av inspiration. Tack!
    Vill garna vara med utlottning av en sa'n sot gris.

    SvaraRadera
  51. Hej i virkverket.
    Jag har smygläst här några månader, och kryper fram nu när det drar i hop sig till utlottning. Det är så roligt när det lottas!
    Grattis och tack för fina bilder och heja från
    Tøren.

    SvaraRadera
  52. Hej!

    Jag har alltid sagt att fredagen den 13 är min turdag, men jag har dåligt med bevis. Nu hoppas jag på en liten söt gris som bevis på det.

    Ser fram emot din bok!
    Anki Markstedt

    SvaraRadera
  53. Stort grattis på två års dagen! Eller ska jag säga nöff?

    Vill bara berätta att tack vare all underbar inspiration jag får av din blogg har jag nu gjort ett nytt försök att lära mig virka. Har klarat av en liten korg ( som ser ut som ett pimpat pessar ungefär....men vadå....) och nu har jag snöat in på rutor. Blir nog ett sängöverkast om sisådär en 20 år...typ!

    Stor KRAM och tack!
    Jeanette

    PS Har en liten tävling inne hos mig också...

    SvaraRadera
  54. Grattis! å vilken söt gris...

    mirjuk@hotmail.com

    SvaraRadera
  55. Grattis på 2-årsdagen!!
    Vilken gullegris!!!
    Min lilla Anton på 5 år skulle bli superglad om hans mamma vann en sådan söting.Anton älskar grisar överallt annat.Den skulle få sova i hans säng,sa han.
    Mvh Lena D

    SvaraRadera
  56. jag vill jag vill jag vill HA denna lilla grisling!

    SvaraRadera
  57. Tack för en underbar blogg, det är med glädje jag besöker den.Grisen får gärna flytta hem till mig där den skall få en speciell plats i mitt hjärta.

    SvaraRadera
  58. Visst skulle jag vilja ha en söt liten gris! Den är ju jättesöt!

    SvaraRadera
  59. drömmen om en minigris här hemma förblir en dröm ett tag till så en virkad gris istället får gärna komma in i huset här.

    SvaraRadera
  60. Ååh va söt. Min lilla dotter tycker den skulle passa perfekt till lillasyster eller lillebrors vagn../ Hilma

    SvaraRadera
  61. Det börjar sparka vilt i magen när jag tittar på grisen, så jag tror att den lilla som trynar därinne är sugen på en!

    SvaraRadera
  62. den är så sjukt söt! trodde jag redan hade kommenterat här, men icke. ha en fin fredag 13:e!

    SvaraRadera
  63. Superfin gris
    Min lilla dotter som firar 9 dagar idag tycker också väldigt mycket om den!

    SvaraRadera
  64. Hur har jag kunnat missa detta? Självklart vill jag vinna en gris.
    Hos mig firar jag 2000 besökare med en utlottning, välkommen till mig.
    kramar Effie

    SvaraRadera
  65. Jag vill också vara med och tävla om denna fantastiska gris :)

    SvaraRadera
  66. Du är så himla grym på att virka! Imponerad varje gång! Skulle vara stolt om jag fick vinna en liten gris till min dotter och mig.

    Ha en fin fredag.

    Lina

    SvaraRadera
  67. Klart jag vill vinna. Den är ju hur söt som helst :-)

    Och grattis :-)

    SvaraRadera
  68. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  69. Sååå söt! Och grisar är alltid en favorit!

    Grattis och längtar till bok med finfina mönster!

    /Heidi heidi@kokki.se

    SvaraRadera
  70. Ett fyrfaldigt NÖFF på födelsedagen och tack för all inspiration du delar med dig av.

    SvaraRadera
  71. Klart jag vill ha en gris! Håller tummarna. kram Jenny

    SvaraRadera
  72. Hej!
    Kikar in i din blogg ibland och inspireras av allt du åstadkommer. Vet dock att jag varit sparsam med kommentarerna, men kan ju inte låta bli nu, för jag vill ju också gärna ha en gris:) En liten söt en till familjens lillebror, för han gillar grisar och skulle ta bra hand om den.

    Tack för all inspiration! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  73. Tack för att du påminde! Den grisen är skulle få det bra hos oss!! trevlig Helg /L

    SvaraRadera
  74. Tack för en underbar blogg, grisen skulle få en speciell plats i mitt hjärta den få gärna flytta hem till mig.

    hälsningar Anita.L.

    SvaraRadera