29 mars 2009

Läget




Ni frågar mig då och då hur det går med virkboken. Jo tack, det går framåt, men ganska långsamt. Det är svårt att få tid och det är inte varje dag det finns någon ork eller inspiration efter att Ivar har lagt sig på kvällen. Men idag när jag är ensam hemma med en middagssovande Ivar passar jag på att jobba med mina skisser och jag hoppas att jag inom en ganska snar framtid ska ha något som jag känner mig nöjd med att skicka till förlag. Och jag lovar att hålla er underrättade så fort jag har några nyheter.

I'm working on my crochet book.

23 kommentarer:

  1. Vad kul att få se lite arbetsbilder. :o)

    SvaraRadera
  2. Ska bli så spännande!

    SvaraRadera
  3. Åh! Att se din bok under arbete gör mig så sugen på att försöka själv! Måste gå en fotokurs eller något för det verkar inte spela någon roll hur bra kameran är eller hur bra ljuset än är så blir bilderna alltid lite disiga eller vad man ska säga. liksom inte riktigt så ljusa som man velat och så.
    sammanfattningsvis, du är inspirerande! Tack!

    SvaraRadera
  4. Coolt, tänk att du har en bok på gång! Vad använder du för program att göra den i? Har du redan en utgivare?

    Älskar dina fina gullvadar och mysslokar :) Har gjort min egna lilla första försök till egen design idag, ha ha, sne och dann, men vaddå, nån stans ska man juh börja ;) blev en Mini Mummy!

    Lycka till med arbetet med boken

    SvaraRadera
  5. Det som tar lite tid blir oftast bäst! Det finns många böcker som är slarviga; meningar som upprepar sig, dåliga foton etc. Jag ser fram emot att köpa mitt exemplar sen!

    SvaraRadera
  6. åh, så spännande, och häftigt! jag kommer köpa boken :D

    SvaraRadera
  7. WOW! Ser jattefint ut. Om, mot all formodan, inget forlag nappar - sa kan du alltid trycka dem sjalv och salja...
    Vi ar manga som ser fram emot din bok.

    SvaraRadera
  8. Och det förlag som får det här skickat till sig och eventuellt funderar på att tacka nej, de har ingen aning om hur folket skriker efter Virkverkets virkbok. Faktiskt. ;-)

    SvaraRadera
  9. Vad häftigt! Det ser väldigt snyggt ut även om man bara ser små uppslag i miniatyr. Lycka till :)

    SvaraRadera
  10. Jag bara snubblade in på din blogg! Men jag återkommer, massor av inspiration fanns det här!!

    SvaraRadera
  11. Ska bli spännande att följa ditt arbete men stressa inte

    SvaraRadera
  12. Must be the best making a book of your own...Looking good ;)

    SvaraRadera
  13. Så fint det ser ut. Lykke til!

    SvaraRadera
  14. That will come in really handy!
    So...when will you be ready?
    Succes! with finishing this!

    SvaraRadera
  15. Hoppas det blir en bok man kan köpa. Gillar dina figurer.

    SvaraRadera
  16. Paulina: Photoshop-kurs är nog vad du behöver, med tanke på din beskrivning. Med lite grundläggande kunskaper kan man enkelt ljusa upp och få mer kontrast.

    Elin: Det är Indesign. Jag har inte skickat min skiss till något förlag ännu.

    Simone: I don't know and I don't have a publisher yet, but I hope to have soon :)

    SvaraRadera
  17. Vad kul att det blir av nu !! Grattis i förskott!! =)

    SvaraRadera
  18. Annika, det ser spännande ut och man blir nyfiken. Om du inte ger ut på förlag så kan du publisera den själv, då går det ju fortare, annars får vi ju vänta nåt år eller så! :-)

    Lycka till, du är ju på g ser jag!

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder på fantastiska virk-skapelser! Inspirerande! Namaste /Maya

    SvaraRadera