02 mars 2009

Rapport från virkkursen






Nu så har jag gjort min offentliga premiär som virkfröken för 11 flitiga lärjungar på Nykvarns bibliotek. Det var roligt och jag hoppas att alla deltagare också tyckte det. Till kursen tog jag fram två mönster; ett bokmärke i form av en liten rund figur med mössa och en apa. Några hann i det närmaste klart med bokmärket och andra kom en liten bit på väg. Apan var det ingen som hann börja med, men alla fick med sig garn och mönster hem och jag tror och hoppas att det kan bli några apor tillverkade framöver.

Pictures from my crochet class at a library (I was the teacher).

13 kommentarer:

  1. Ser jättemysigt ut :) Vad roligt!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara små djur du virkar!! Har en dotter på 14 som älskar att virka djur, delar du med dig av dina mönster? Ska nog oxå sätta mig ner med virknålen igen snart...
    Juliane

    SvaraRadera
  3. Vad kul det ser ut!
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  4. Det var superkul! Jag har bara armarna kvar att göra på apan!!! Det tar lite tid, eftersom min katt älskar att jaga nystan!

    Tack för en jättetrevlig virkkurs! :) Med vänlig hälsning,
    Theresa på Måsen

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt det ser ut, synd att jag inte bor i närheten!

    SvaraRadera
  6. Jullan: Tack! Tyvärr delar jag inte med mig av mönstren (som jag gjort själv) eftersom jag planerar att göra en bok. Så nån gång kommer de i publicerad form, på ett eller annat sätt...

    Theresa: Tack! Vad roligt att du håller på med apan. Och glöm inte att posta tidningen! :)

    SvaraRadera
  7. nej då, jag ska inte glömma att skicka tidningen! :)

    Jag har förresten bara ögon och mun kvar att brodera på apan. Jag är SÅ stolt! Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. åh va kul med sån kurs.. =)

    SvaraRadera
  9. Men gud så kul, jag vill också gå en sån kurs.
    Ni har säkert jättetrevligt.

    SvaraRadera
  10. Theresa: Vad glad jag blir att jag fått dig att virka och att du tydligen har förstått mitt mönster också!? Du har uppenbar virktalang :)

    SvaraRadera
  11. Vad kul att det gick bra på virkkursen! Jag har tänkt på dig flera gånger och undrat hur det gått.

    SvaraRadera
  12. fint bokmärke verkligen!!!

    SvaraRadera