15 mars 2009

Voodoo Cat





I regel virkar jag inte på beställning, men det här var bara för kul för att tacka nej till. Tommy på mitt jobb spelar fotboll i korplaget Mardrömselvan. Enligt egen utsago går det inte särskilt väl för dem rent fotbollsmässigt. Desto bättre går det att fixa en tjusig webbplats, ta Sveriges snyggaste spelarfoton, uppdatera bloggen flitigt och inte minst att ta fram en finfin maskot. Det sistnämnda ordnades genom en maskottävling, där Voodoo Cat gick segrande ur striden. Och det är där jag kommer in i bilden. Jag fick nämligen uppdraget att förverkliga denna maskot i virkat utförande. Så nu går Mardrömselvan över på ny taktik - att krossa motståndarna med svart magi.

I've crocheted a mascot for my colleague's football team.

20 kommentarer:

  1. Vilken härlig idé! Och Vodoo cat blev riktig bra, håller tummarna att den har fått rätt energie .... sääääkert / ela

    SvaraRadera
  2. Grymt cool katt! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Fantastisk! Ønsker meg en maskot jeg også;)

    SvaraRadera
  4. Klockren! Klor och broderiet på bröstet är fina detaljer som förhöjer.

    SvaraRadera
  5. Underbar katt och underbar idé! Med den katten och den inställningen kan det ju inte bli fel!

    SvaraRadera
  6. ou chat robotisé !
    bises
    karine

    SvaraRadera
  7. Med en sån frän maskot kan det inte göra annat än gå bra, helgrym

    SvaraRadera
  8. Vilketn schyst maskot - mer virkning inom fotbollen!

    SvaraRadera
  9. Kul med nya ideer. Blev så inspirerad av dina katter och har nu virkat mig en egen! Kika gärna in på min blogg där den nu finns att se!

    SvaraRadera
  10. kollat runt lite på din blogg. Underbara saker du virkar! Gullvaden och Myssloken är bara för söta!

    SvaraRadera
  11. Vilket kul uppdrag, det var inga meskonkurrenter direkt! Grattis och snyggt jobbat.
    Har en fråga som känns lite mesig jämfört med detta inlägget, men jag hoppas på att du som virkar så mycket kanske har sett något mönster någonstans runt om, på någon liten smal gardin till att trä på en enkel gardinspiral. Behöver inte vara mer än 5 cm, då det ska vara till två små toalettfönster?!?!
    Även virkade spetsar i grövre garn kan ju funka...
    Nåt du vet var man kan hitta på rak arm??
    Tack på förhand - j

    SvaraRadera
  12. Josephine: Jag har tyvärr ingen koll på det, men du kan ju alltid googla och se om du hittar något på nätet. Om du kan tänka dig att virka på engelska så finns tex http://www.crochetpatterncentral.com där man kan söka på mönster. Eller låna en bok på bibblan som visar hur man virkar olika strukturer och gör i den längd som du vill.

    SvaraRadera
  13. Du är så duktig! :D Det syns att du älskar att virka.

    SvaraRadera
  14. oj vilken superfin maskot, de kommer att vinna allt framöver!

    SvaraRadera
  15. Googla ger inte så mycket matnyttigt tyvärr.Mest annonser.
    Jag ska testa www-adressen! Ska jag börja mig på att "välja" själv så kommer velpottan i mig fram och det blir ett evighetsprojekt.

    Tack för hjälpen.
    J

    SvaraRadera