27 april 2009

Ren + efterlysning





Ni kanske tycker att renar hör julen till, men då kan jag tala om att renar faktiskt finns året om och att just den här renen är lite röd om mulen och behöver halsduk även såhär på vårkanten.

Och så något helt annat: Jag efterlyser en solhatt till Ivar. Alla ni där ute som syr en massa fint av gamla retrotyger eller annat snyggt - har ni någon snajdig huvudbonad till salu? Eller kan ni tipsa mig om någon? Har ingen lust att gå på pojkavdelningen och köpa en kamouflagefärgad liksom...

Uppdatering: Vilket fantastiskt forum det är, den här bloggvärlden. Tusen tack för alla fina solhattserbjudanden! Ivar ska få en sån här superdupersnygg smurfhatt av Maria.

My latest crochet project: a raindeer.

17 kommentarer:

  1. Florin syr solhattar men har nog beställningsstopp, fast hon länkar till många andra sybloggar http://florinpysslar.blogspot.com

    I boken BabyCool finns ett mönster och beskrivning om du hinner sy själv

    SvaraRadera
  2. Fråga: du som bor i sthlm och virkar, känner du till något virk-café alt. virk-träffar?

    Tycker mycket om sakerna du virkat, Macfodralet är en favorit.

    SvaraRadera
  3. Titti: Tack för tipset, synd att hon hade beställningsstopp! Får klicka vidare... Sy själv orkar jag inte ta mig tid till.

    Pom: Kul att du gillar't :) Tyvärr vet jag inte om det finns några virk-träffar. Stick-café finns det väl, men det är ju inte så kul om alla andra stickar när man själv vill virka.

    SvaraRadera
  4. Hej! Thea med bloggen "Blomma åker vagn" gör kanonfina retro plagg, en solhatt skulle inte vara någon match för henne=) Har själv beställt retro dock kläder till sonens docka av henne.
    http://kokalal.blogspot.com/

    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag har ev en virkad hatt i orangebrunt med mörklila ränder i rätt storlek liggande. Jag har ingen bild på den idag, men det är en modell ala dessa http://carolinas-blogg.blogspot.com/2008/04/ntligen.html
    Men du kanske ville ha en sydd ;)

    SvaraRadera
  6. Jag syr klockade solhattar, men har just nu beställningsstopp. En av mina återförsäljare, smartamammor.se, har mina solhattar i två tyger uppsydda och klara. Kika där!

    SvaraRadera
  7. Gud så söt han var, och visst får man vara ren året runt! Så klart!!!

    Jag syr solhattar. Oftast sk Beppehattar, men även andra. Kika in om du vill.

    SvaraRadera
  8. Jag kan tänka mig ett litet byte. Jag gillar att sy solhattar men jag kan inte virka.
    http://mariashemmapyssel.blogg.se/category/solhattar.html

    SvaraRadera
  9. Japp smurftyg går bra. :-)

    SvaraRadera
  10. Jättesöt ren, tyvärr har jag ingen koll på solhattar, hoppas det löser sig, ha det bra

    SvaraRadera
  11. Men du som virkar.....
    Kan inte Ivar få en virkad fin solhatt??

    Men hör annars med Rättvisa Barn eller Nusse.
    De syr nog gärna till dig.
    Fina retrotyger och solhattar och kepsmodeller...
    http://nusse.blogg.se/
    http://rattvisabarn.blogspot.com/

    SvaraRadera
  12. Tycker den är väldigt fin din ren, snygg och cool...Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Hej! Du har en jättevackert blog! När jag hittade den, tittade jag alla texter och foton med en gång. Jag läste någonstans, att du har tänkt att skriva en bok om virkning. Har du redan gjort det? Och vart hittar du alla dessa anvisningar? Det skulle vara jätterolig, att få virka någontin sådant som du. Och förlåt mig, jag är finsk flicka, varför mitt svenska är inte så bra. Hoppas du förstår. =)

    SvaraRadera
  14. Tack allihop!

    Anna-Kaisa: Inga problem att förstå alls. Kul att du gillar det du sett! Jag gör mönster till djuren själv och jag håller på och jobbar på en bok, som jag hoppas få utgiven. Kommer meddela på bloggen så fort jag vet något.

    SvaraRadera
  15. Underbar ren!
    Hoppas det blir en bok snart! Jag är sugen på att skapa =)

    SvaraRadera
  16. virka en?!

    min svärmor har virkat solhattar till varenda barnbarn i veckan, supergulliga!! :D men du kanske vill ha just en sydd, som är kanske svalare iofs

    SvaraRadera