05 april 2009

Vårutflykt





Igår gjorde vi en utflykt till Tyresö Slott i det strålande vårvädret. Där kan man bl.a. promenera i den fina parken, fika och besöka en handelsträdgård. Visst är Ivars tröja fin? Den har hans farmor stickat.

Apropå stickning så besökte jag Syfestivalen idag. Jag tyckte att mässan som helhet var ganska mossig faktiskt, men lite billigt garn fick jag med mig därifrån och en annan rolig sak var att jag träffade en av mina bloggläsare, Ulrica från Hjälpstickan, som hade en egen monter på mässan. Hon fixar så att alla som vill kan sticka eller virka varma plagg, som sedan går till Stadsmissionen och skänks direkt till hemlösa. Hon hade fått in en del fantastiska kreationer direkt på plats på mässan. Mycket bra initiativ!

Pictures from Tyresö, south of Stockholm.

7 kommentarer:

  1. vad fint! söt! söt tröja! fin header!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att det inte var så mycket att se på syfestivalen, jag har inte hunnit dit, i år heller. Två barn och husrenovering går inte ihop med att få egen tid på mässa. :(

    SvaraRadera
  3. Fina vårfoton :)

    Har fastnat för en ny hobby här hemma, pärlplattor med motiv från gamla Nintendo spel, super mario osv... ha ha... jättekul faktiskt och lite lättare än att virka ;P

    SvaraRadera
  4. din pojke är så himla söt :) och nya headern är mycket stilig. glad måndag!

    SvaraRadera
  5. Sidhuvudet blev jättebra. Härliga färger.
    Nästa år får du prova "Stick i Väst" på Grötö. Det ger lite mer än syfestivalen.
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Åh, det är så härligt med vår och brunstickade tröjor. Mina har liknande fast koftor och jag bara njuter av att titta på dem.

    SvaraRadera
  7. Jag älskar din nya header! Man blir glad av en sån färgexplosion. Jag har en liten överaskning till dig inne hos mig!

    Ha en härlig påsk!
    Jeanette

    SvaraRadera