19 maj 2009

Kattmönster




Hej igen! Några bilder från Malmö blir det inte, för jag tar bara suddiga kort nuförtiden. Kameran har pajat och trots att jag varit inne i kamerahuset och gjort en egen lagning med maskeringstejp, så går det förvånande nog inte att se var fokus är. Så just nu får ni hålla till godo med en länk till det här fina kattmönstret. Jag ledsnade efter två kattrader, men kanske försöker jag mig på att sy i en dragkedja så att det blir en liten börs.

Found the pattern here.

15 kommentarer:

  1. Jag har också spanat på det där mönstret. Vilket garn har du använt?

    SvaraRadera
  2. Vilket snyggt mönster och färgerna :)

    //Lina

    SvaraRadera
  3. Förstår om du tröttnade, men fint blev det :)

    SvaraRadera
  4. Åh! Pilligt kanske, men väldans fint.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker gott att du kan ge ut dina mönster snart! Är nämligen sjukt sugen på några av dina smådjur :P Ha det godt (skynda långsamt?), MVH Åsa.

    SvaraRadera
  6. Har du förresten virkat efter hennes märkliga sätt med både vänster och höger hand. Mönstret borde väl funka med "vanlig" virkning också?...

    SvaraRadera
  7. Anda: Garnet jag använt heter Emma 8/4 och det kommer från Falkgarn. Det är ett bomullsgarn och jag använde virknål 2,5.

    med nål och tråd: Nej, jag har inte provat att virka med vänster hand. Det behöver man (tack och lov) inte på denna, för den virkas runt i spiraler, så det blir en ut- och en insida automatiskt. Det verkar ju hopplöst att behöva virka med vänster...

    SvaraRadera
  8. så himla fina katter!!

    (Du! Jag plockar med några bokexemplar nu från mina föräldrar - jag snarare tar tillbaka, haha, men de hade så många). Om du vill ha en? Skicka ett mejl vetja med adress osv isåfall!

    Hejhej trevlig helg!

    Lisen

    SvaraRadera
  9. fint fint, katter är finast. fint virkat!

    SvaraRadera
  10. Hej, hittade just din blogg. Vad fina små katter, de skulle bli en toppenbörs. Gjorde du en sån till slut eller vad hände?

    SvaraRadera
  11. Hawk and Weasel: Det hände ingenting... :)

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera