13 maj 2009

Present!





Kicki på mitt jobb besökte Designgalleriet igår. Just nu ställer Stockholms Stadsmission ut där med sina nya tygkassar designade av Claesson Koivisto Rune (läs mer om projektet här). Kassar syddes på plats och när Kicki fick syn på detta tyg tyckte hon att det skulle matcha mina nya röda skor perfekt, så i morse när jag kom till jobbet fick jag kassen i present! Jätteglad blev jag. Och det är inte första gången hon ger mig en snygg väska; lunchpåsen på nedersta bilden har hon sytt själv. En lunchpåse är en påse som man lägger plånbok och mobil i när man går ut och köper lunch. En mycket behändig sak.

Nu åker jag till Malmö några dagar, på återhörande nästa vecka!

First pictures: a bag from Stockholms Stadsmission, made of second hand fabric in a project for homeless people. Last picture: a bag made by a colleague of mine.

11 kommentarer:

  1. Grymt snygga skor! Var är de köpta?

    SvaraRadera
  2. Fin var den! Och ha det så kul i Malmö, kanske ses vi på stan ;)

    SvaraRadera
  3. åh, det där projektet läste jag om! va fin din kasse var! o skorna, snygga de med! :D

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackra skor & påsar!

    SvaraRadera
  5. Anna: Det är Vagabond, köpta på Vagabond-affären på Kungsgatan i Stockholm.

    SvaraRadera
  6. Malmö är som bäst just nu, jag blev nykär i min hemstad idag när vi var på promenad.

    SvaraRadera
  7. Otroligt vilka begåvade människor det finns! Snygga saker, fint tyg, superfina skor och allt är så fint!

    Finast är nog meningen: "En lunchpåse är en påse som man lägger plånbok och mobil i när man går ut och köper lunch.".

    Så smart!

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka underbara virkdjur! Och vilka fina foton! Jag hittade hit idag och kommer absolut tillbaka. Hoppas virkboken kommer ut snart så att den kan stå bredvid Väldigt virkat i hyllan och ge inspiration till virkprojekt som skulle kunna bli av någon gång... :)

    SvaraRadera
  9. Vilken arbetskamrat! Supersnygg tygkasse och perfekt till dojorna :-)

    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Tittar nyfiket in på din blogg. Den är jättefin och grymt fina röda skor! Hoppetossa

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga tyger!!

    SvaraRadera