09 juni 2009

90 kvadrat takterrass, någon?






Inte för att jag vill uppmuntra till ökat flygresande, men om du nu ändå ska bidra till koldioxidutsläppen, kommer här dagens semestertips: Flyg med Ryanair till Trapani på Sicilien. Stan gör du på ett par dagar, sen tar du båten ut till ön Favignana, där du bosätter dig i en vecka i det här huset; högst upp i en liten lägenhet med en takterrass stor nog för en tennismatch. Plus havsutsikt. På förmiddagarna sitter du där och läser en pocketbok. Eftermiddagarna ägnar du åt cykelutflykter och dopp i det kristallklara. Det är semster, det.

We made a trip to Sicily and Favignanahighly recommended!

10 kommentarer:

  1. Det gör ont i hela min frusna kropp att se detta. Just i detta nu tittar jag ut över en regnig och kall Margaretapark i Enskede och önskar jag var vid Medelhavet.

    SvaraRadera
  2. Titti Backström10 juni 2009 11:38

    Så vilsamt det ser ut!

    SvaraRadera
  3. Ja tack! Ska lägga ditt tips i minnet!

    SvaraRadera
  4. Underbart! Där hade Ivar mycket plats att springa runt på! Är det han som håller i kameran på bilden:)? Kram Ellen

    SvaraRadera
  5. Det låter underbart. Jag får uppmärksamma de små ljusglimtarna i en regnig stad i swe i stället.

    Titta va söta :
    http://socissi.wordpress.com/2009/06/10/streetknitting/

    SvaraRadera
  6. Ellen: Ja, visst ser det ut som det är Ivar som håller kameran?! Jätteroligt :D

    Cissi: Va fint! Älskar sån där form av "klotter". Ingen kan väl bli upprörd?

    SvaraRadera
  7. men hallå!
    va gött..!

    å ni är ju sötare än de 3 trollen i förra posten.

    SvaraRadera
  8. Lisen: Hihi! Ja, nu när man ser bilderna sådär intill varandra, så finns det ju en hel del likheter :)

    SvaraRadera
  9. Underbart, dit vill jag också åka. Vackert familjeporträtt.

    //Lina

    SvaraRadera