16 juni 2009

Comeback som glasögonorm




Efter åratal av linsbärande måste jag nu ha glasögon igen, eftersom jag fortfarande inte blivit riktigt frisk sedan min hornhinneinflammation. Så jag skaffade mig ett par som kan beskådas i detta inlägg. Samtidigt passade jag på att köpa slipade solglasögon, när det visade sig att butiken – Söder Optik på Götgatan i Stockholm – hade retrobågar, som ingick i priset när man köpte ett ordinarie par. De har alltså haft dem i sitt lager sedan det begav sig och nu plockat fram dem då de blivit trendiga igen. En hel ställning med olika, mer eller mindre galna bågar. Jag antar att mina är tillverkade i Sverige, eftersom det står "Handarbete" på dem.

My new sunglasses with retro frames.

1 kommentar:

  1. Vilket roligt erbjudande! Va synd att jag redan har ganska nya glasögon!
    Självklart måste ju du ha ett par brillor som heter "handarbete".

    SvaraRadera