03 juli 2009

Vaddå, har det varit sol den här veckan?



Hej, jag har just hittat ut ur en total jobbdimma. Det var inte meningen att jag skulle ha någon bloggpaus, men 21 timmars övertid den här veckan har tagit ut sin rätt. Helt slut är jag. Som tur är har jag jobbat med något väldigt roligt. Jag kan tyvärr inte visa något mer nu, men jag kan i alla fall tala om att det hela är uppbyggt kring Ingelas illustrationer och dem kan man ju inte bli annat än glad när man ser, eller hur? (Förutom kanske just när man sliter sitt hår med att försöka bygga om ett möster så att det går att repetera i sidled:)

I have done a job with Ingela P Arrhenius' illustrations.

2 kommentarer:

  1. vad spännande det ser ut! har du pröva att använda offset funktionen i photoshop? den klyver bilden så att den blir repeterbar och sedan kan du fixa till det i mitten bara..

    SvaraRadera
  2. Nej, det har jag inte testat, tack för tipset! Problemet med mönstret var att det flyttade sig lite i höjdled och skulle tryckas på rulle, så det skulle ha blivit skarvar. Å, jag slet mitt hår! Men till slut fick jag till det genom att flytta sakerna lite i illustrator.

    SvaraRadera