02 september 2009

Finaste pixiboken








Jag glömde att visa den här förut. Boken om Ivar Igelkott var visst en av mina favoriter när jag var liten. Bortglömd hade den varit sedan dess, men när vi kom hem från BB med vår lille Ivar låg boken i postlådan. Min mamma hade letat fram den och postat den till oss. Vem vet, kanske hade jag Ivar Igelkott någonstans i bakhuvudet när vi diskuterade namn till bebisen.

I've decided to skip this short translation from now on. To you foreign readers: I hope it's ok with you to use the Google Translator here on the right side.

18 kommentarer:

  1. Fast det var ett tag sedan du efterlyste förslag på virkningsprojekt skulle väl en virkad Ivar Igelkott som kan krypa in i höstlövshögarna vara ett sött projekt...
    Härlig bok!

    SvaraRadera
  2. Den hade jag också! Efter att du har visat alla härliga Pixi-böcker har du fått mig att längta nostalgiskt efter mina egna. SÅ himla GLAD blev jag därför när jag kom till mina föräldrar en dag och såg hela kartongen stå där!

    SvaraRadera
  3. Oj, Ivar måste vara ett väldigt vanligt igelkottsnamn. I Fem Myror finns ju sången om Internationelle Igelkotten Ivar...

    SvaraRadera
  4. OJ!! DEN! minnen..! va kul!

    SvaraRadera
  5. jag har oxå den boken. den är så underbart fin.

    SvaraRadera
  6. Jeg er vild med at hækle (virka) så jeg måtte da bare lige ind og se hvad du laver.
    Super intensiv og inspirerende blog.

    God dag fra Danmark
    Karen

    SvaraRadera
  7. Pixi-böckerna var guld värda när barnen var små, lagom stora för deras små nävar! och ofta väldigt snygga.

    SvaraRadera
  8. Jag måste också ha haft den, fast när jag var väldigt liten, för när min A fyllde 3 fick han en sån av dagis, och då kände jag igen ALLA bilderna jätteväl. Häftigt att de måste ha funnits kvar i hjärnan, fast lååångt bak.

    SvaraRadera
  9. jag kommer ihåg den någonstans i bakhuvudet så finfin!

    SvaraRadera
  10. Vad roligt! Hade den också. Har inte tänkt på den sen jag var liten, men minns allt, särskilt körsbären.

    SvaraRadera
  11. vilken fin blogg du har. hittade hit för första gången idag, kommer säkert tillbaka snart! :-)

    SvaraRadera
  12. Kul att några kämde igen den!

    Karen och Pyssellisa: Tack! Välkommen tillbaks :)

    SvaraRadera
  13. åh, denna boken hade jag med! eller HAR förresten, mina barn leker med den nu... =)

    SvaraRadera
  14. Sötsöt! Mmm... en virkad Ivar var väl en bra idé.
    /Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  15. ååå.. jag hade denna när jag var liten. nostalgi!!

    SvaraRadera
  16. Den är supermysig. Mina barn hade också den när de var små.

    SvaraRadera
  17. Den läse min mamma för mej när jag var lite = )
    kul att se den i gen

    SvaraRadera
  18. Klockan är 3 i 12!!!

    Ljugbok! ;D

    SvaraRadera