21 november 2009

Årets pyssligaste pyssel










Hyllan är klar! Några mönsterark har jag köpt och några har jag ritat själv, men de flesta bilderna kommer från nätet. Jag googlade med inställning på stora bilder och hittade en del som hade tillräcklig upplösning. Dessa monterade jag i rutor med rätt storlek i Indesign, gjorde en tryck-pdf av alltihop och lämnade in hos Konstbar för ljusbeständig utskrift.

Du som känner igen någon bild som du ritat själv - hoppas du inte tar illa upp för att jag lånat den. Den ska bara användas i min alldeles privata hylla.

40 kommentarer:

  1. Oj så proffsigt och fint väldans fin blev det

    SvaraRadera
  2. Oj, vad fint det blev! Känner igen en del grejer från min egen barndom. Den lilla piloten till exempel. Har nog en del såna kvar på vinden tror jag!

    SvaraRadera
  3. Wow.. det blev hur snyggt som helst! Vilket jobb du har lagt ner!

    SvaraRadera
  4. Men så FINT, vilket jobb!

    SvaraRadera
  5. Så "forseggjort" og lekker. Blir glad av fargene du har valgt og hvordan du får så mange farger til å harmonere.

    SvaraRadera
  6. Wow! Den måste du var väldigt stolt över, riktigt snyggt och ordentligt ihopknåpat utskrifter o allt.

    SvaraRadera
  7. roligt! o roligt att göra gissar jag? :D piffigt!

    SvaraRadera
  8. Så fint det blev - förstår att det varit en del pyssel och finlir med det projektet.

    SvaraRadera
  9. Jättefint!! Kram Ellen

    SvaraRadera
  10. Men så fin den blev. Kul idé över huvudtaget.Kan tänka mig att det varit en hel del pill....och bra blev det : )

    SvaraRadera
  11. Finaste varianten av sån hylla jag har sett.

    SvaraRadera
  12. Herregud så FINT! Åh jag dånar.

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  14. Åh vad fint! Nu blir jag super sugen på att göra en själv, och att sätta in mini möbler i den, eames stolen gjorde ju sig fantastiskt bra där.

    SvaraRadera
  15. Otroligt fin! Var har du hittat hyllan? Loppis?

    SvaraRadera
  16. Den blev ju superfin! Ska kolla om jag har någon liten rolig grej sen min kasthylla... Den ligger i garaget, har börjat att slipa den, för jag hade betsat den i mahogny en gång på världen... Men inser att jag förmodligen aldrig kommer göra ngt åt det.

    SvaraRadera
  17. Vilket fint litet tittskåp. Jag blir varm i hjärtat!
    Var på blomsterlandet idag och gick förbi många gårdar och balkonger. Tanken slog mig att människor är så bristlösa på fantasi och har så svårt att använda det som finns på bakgården här i Stockholm. Så jag fick lov att göra något åt det. Gå in och få inspiration hur du kan fixa farstu kvisten på min blogg! Kram och lycka till dig!! //Orsis

    http://pysselsyssel.blogspot.com

    SvaraRadera
  18. Det var várt att vänta pá att den skulle bli klar.
    Vilket mästerverk!
    Snyggt jobbat!!

    SvaraRadera
  19. Tack, tack, TACK!

    Sara T: Hyllorna (det är två stycken bredvid varandra) har jag fått av sambons mormor, som en gång i tiden haft äggkoppar i dem.

    Åsa M: Då är det ju bara att sätta igång och pyssla :)

    SvaraRadera
  20. åh så fin den blev!! Sitter och söker jag också.. men hittar inte i närheten av så många fina mönster/bilder som dig. Vad har du för sökord när du googlar??

    SvaraRadera
  21. Känner mig ärad att vara del av den.

    SvaraRadera
  22. Karin: Jaa, jag minns inte riktigt, men jag sökte på olika formgivare och illustratörer som jag gillar. Och på mumin, fem myror... olika ord, typ retro, pattern, fabric...

    Ingela: Kul att du känner så :)

    SvaraRadera
  23. Jag hoppas att det är ok att jag visar en bild på din hylla och länkar till din blogg från min... För en sån där hylla vet jag exakt var den skulle passa... hemma hos mig. :o)

    SvaraRadera
  24. Superfin hylla! Jag undrar var du har fått tag på miniEames-stolen? Den var vääldigt fin, vill köpa lika i julklapp till min kille!

    SvaraRadera
  25. Lina: Stolen är köpt på butiken Konstbar (www.konstbar.com) på Alströmergatan i Stockholm. Stolarna heter "Design Interior Collection" och finns med flera olika i varje kartong, men på Konstbar sålde de dem styckvis.

    SvaraRadera
  26. Åh tack! Jag ska genast sticka dit och kolla!

    SvaraRadera
  27. Grymt snyggt! Nu blir jag inspirerad!

    SvaraRadera
  28. It´s so beautiful.... I love your blog... I write you form Spain.
    Celia

    SvaraRadera