28 februari 2010

Mer hemmahus






Några bilder till från skolan vi bor i. Hade tänkt lägga upp dem för ett par dar sen, men har inte hunnit med. Mitt mål har alltid varit att uppdatera bloggen minst var tredje dag, men det är sällan det funkar. Jag försöker ju jobba, ha dagisbarn, göra en bok, fixa privata jobb åt bekanta samt hjälpa till att upprätthålla ett någorlunda anständigt hem också. Och så vill man ju klämma in lite virkning, kolla andras bloggar, se en film... sova? Ja, ni får helt enkelt hålla till godo med det lilla. Bloggen har jag ju för att det ska vara roligt. Och det är roligt. Och jag blir jätteglad för alla kommentarer. Förlåt att jag inte svarar ordentligt till var och en!

8 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där och när man börjar räkna upp alla sakerna man måste hinna med och de man dessutom vill hinna med kan man nästan baxna. Fast det brukar ju alltid finnas lite extra tid för virkning, och det är ju tur =)

    Jag är en riktig virknörd och ser fram emot din bok!!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt hus ni verkar bo i, stora biytor. Sådant som man gillar lyckas man alltid på någotvis finna tid till i vardagen!

    SvaraRadera
  3. Hej. Tycker mycket om din blogg. Jag går igenom Gustavs dator och ser att han hade lagt till den bland sina favoriter... Vi brukade titta i den tillsammans. Såg ditt inlägg och fragglarna och kom att tänka på att Gustav var precis som en av Dosrarna när han var en liten ettåring. Ser fram emot din virkbok! Och vilket fantastiskt ställe ni verkar bo på.
    Kram.
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Underbart att bo i en gammal offentlig byggnad, har själv gjort det tidigare och saknar det enormt ibland! Fast vårt boende var förr i tiden ett mentalsjukhus och det var inte för mysigt att gå ner i källaren o tvätta - sjukhuskorridor med autentisk lukt! Men vilka ytor, gympasal, växthus och en egen kaj till sjön, äppelodling... härligt så jag gissar att ni har det underbart hos er! Tittar in här ofta, gillar din blogg!

    SvaraRadera
  5. Vad annorlunda att bo i en skola! Jo mycket vill man och lite tid o plats har man.

    SvaraRadera
  6. jag passerar ditt hus två gånger om dagen, och äntligen fick jag veta hur det ser ut på "insidan". hurra!

    SvaraRadera
  7. Tack för kommentarer!

    jenjenwig: Låter finfint, förutom då kanske just mentalsjukhuslukten :)

    Anna: Tack för att du berättade detta. Känner mig hedrad att jag fanns bland Gustavs favoriter. Hoppas att han kunde hitta inspiration, han som var en sån pysseltalang! Har sett bilder på hans broderier, pärlplattor mm – väldigt snygga!

    SvaraRadera
  8. hej
    jag som jobbar i skola blir imponerad av att ni bor i en. vilket privilegium! och be inte om ursäkt för din uppdatering. din blogg är mycket fin och bilderna och layouten underbar. ser framemot din bok och lycka till med det!
    MVH Nathalie

    SvaraRadera