08 april 2010

Världens viktigaste bok?






Imorgon åker vi till Kina. Och tar med oss den här oumbärliga boken. Förra gången vi var där gick det nog inte en dag utan att vi använde den. Få människor kan ett ord engelska och speciellt bra är den att ha på restaurang, så att man kanske i alla fall kan få ett hum om vad man beställer för något. När inte taxichauffören förstår ordet airport, tar man bara fram sin lilla pekbok och visar på flygplanet. Och omslaget är ju bara något alldeles extra.

Länkar till lite nya virkningar: Lena har gjort en bil och Linda har gjort en hel drös! Fortsätt gärna att säga till om ni virkar något efter mina mönster, så länkar jag när jag är hemma igen. Tänkte att det kan vara trevligt för er att kanske hitta till nya bloggare som virkar. Jaja, på återhörande om en månad!

PS. Inbrottstjuvar (hänger dom ofta på virkbloggar?) göre sig icke besvär. Min stackars kompis som fått lägenheten totalförstörd av en fuktskada kommer att bo här med sin familj.

17 kommentarer:

  1. Oj for en kul og nyttig bok. Vi reiser masse, og bør jo absolutt skaffe oss en slik bok.
    God tur til!

    SvaraRadera
  2. Vilken smart o skoj pekbok. Lycka till på resan, hoppas ni får det riktigt härligt!

    SvaraRadera
  3. S-t vilken bra idé! Ha det fantastiskt i Kina.

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken smart bok! Hoppas att resan blir bra!

    SvaraRadera
  5. Tack för länkningen! Fiffig bok, förstår att hela familjen kan ha glädje av den! Trevlig resa-ska du virka Kinesiska muren nu?!

    SvaraRadera
  6. ha det så bra, vilken resa! jag blir helt svag av avund... =)

    SvaraRadera
  7. Bra bok!!
    Ha en riktigt skön resa. Aningen avis är jag.

    SvaraRadera
  8. stackars kompis ! o kina och bok

    jag vill läsa mer !!!

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastisk bok! Måste skaffa mig en sån, även om jag kanske aldrig åker till kina:)
    Hoppas ni får en fantastisk resa!

    SvaraRadera
  10. Beautiful and adorable blog! We wrote about you at www.lastejeymaneje.blogspot.com.
    We hope you enjoy!

    SvaraRadera
  11. ha ha...den där boken är underbar!

    SvaraRadera
  12. Hej,
    Jag har virkat en minibubbla efter ditt mönster på minibil. Den blev jättebra!

    SvaraRadera
  13. Vi skulle behovt boken... vi ar i kina nu och borde inforskaffat den fore vi akte :). Som sagt folk kan i nte engenska, och da ar vi en halvtimmes batfard fran Hong Kong.. som ju var en engelsk koloni. Hoppas ni har det bra pa er semester. / fam granstav

    SvaraRadera
  14. nu har du inte bloggat på en månad!

    SvaraRadera