15 maj 2010

Kina del 2 – Zhaoxing













Från Chongqing åkte vi tåg en hel natt och därefter buss i fyra timmar på slingriga och skumpiga vägar, för att komma till den fantastiska byn Zhaoxing. Folkslaget här är Dong och alla hus är byggda av trä i traditionell stil. Byn ligger i en dalgång med mycket risodlingar runt omkring och jag är väldigt glad att jag kom till denna plats nu. Som man skymtar genom byns port på sista bilden, håller man nämligen på att bygga motorväg hit, så snart kommer stora turistinvasionen att dundra in.

7 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Ser fram mot att se mer!

    SvaraRadera
  2. ojoj, Kina måste ju helt klart vara kontrasternas land.

    SvaraRadera
  3. finfint: Tack, kul att det uppskattas!

    med nål och tråd: Ja, verkligen! Det är som olika världar, speciellt mellan stad och landsbygd.

    SvaraRadera
  4. guuud va fint det ääääär !

    SvaraRadera
  5. Spännande resa! Är väldigt nyfiken på hur det var att resa med Ivar...

    SvaraRadera
  6. emilia: Mycket!

    Titti: Det kommer du få en utförligare rapport om senare. Jag tänkte att jag skulle göra ett inlägg om att resa med barn i Kina, för det var något jag själv sökte efter innan vi åkte, men inte hittade just någon info om.

    SvaraRadera
  7. Men så fina bilder. Jag blir själv så sugen på att åka tillbaka till Kina när jag ser alla era bilder. Det är ett sånt magiskt land på många olika sätt.

    SvaraRadera