30 maj 2010

Sjörövarfabbe



Igår var vi sjörövare på förskolans 10-årsjubileum med Astrid Lindgren-tema. Här försöker jag och Ivar se farliga ut. Båda med smått urblekta mustascher frampå eftermiddagen, men Ivar har i alla fall förstärkt sin med lite choklad. Jag sydde väldigt enkla pirathattar efter ett mönster som jag hittade här. Bara att ta två filtbitar och sy ihop dem längs kanten (eller limma, som det står i mönstret). Jag sydde på ett guldband också. Och så limma på döskallar med textillim. Gör en provhatt av papper först, för att få till rätt storlek.

2 kommentarer:

  1. Var hittade du mönstret på pirathattarna? Vi ska på piratkalas och det hade varit kul att dyka upp i var sin hatt.

    / Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr funkar inte länken längre, så jag har ingen aning :/

      Radera