10 augusti 2010

Betong






Hos Fingerspitzengefühl blev jag inspirerad att gjuta i betong. Så det projektet tog jag tag i när jag var hemma i Dalarna. Såhär såg det ut under arbetets gång.

Nya bokmärken efter mitt mönster finns hos Giraphe och hos Ellen. Och Fröken Musse har gjort minibilar.

För övrigt känner jag mig sliten i händerna. Att virka plastmatta är inget nöje alltså. Har läst husmorstips om att doppa virknålen i matolja eller potatismjöl, men jag vet inte... jag gillar inte tanken på att bli kladdig eller mjöla ned soffan. Men skam den som ger sig, det ska nog bli en matta till slut.

5 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer på nåt knep så det går lättare. Du får njuta dubbelt när mattan pryder ditt golv sen. ;) Blir den avlång eller rund, tro? :)

    SvaraRadera
  2. Så läckert det ser ut vid din betonggjutning. Det blir roligt att fås se hur resultatet blev.
    Maria

    SvaraRadera
  3. Kul och ser ut att bli himla fint! Har precis köpt mitt första betongpaket och funderar nu på vad som ska bli premiärprojekt. Det ska ju inte vara så svårt sägs det.

    SvaraRadera
  4. svartanova: Nu går det mycket lättare, när jag köpt en virknål i metall, men med ett handtag av plast. Och mattan blir rund.

    SvaraRadera
  5. TokTova: Kul! Du kanske har någon bra instruktion redan, men jag använde mig av denna:

    http://www.viivilla.se/bygg-och-byggmaterial/allt-om-att-gjuta-i-betong.aspx

    Plus att jag penslade alla formar med matolja, jag tror inte det står där. Då släpper det lättare.

    SvaraRadera