01 augusti 2010

Loppisfynd från Dalarna








Hemma igen efter 10 dagar i Dalarna. Ett kollektivt TACK till alla som skrivit snälla kommentarer under tiden. Ni som ställt frågor har nu fått svar på dem i respektive inlägg.

Här är lite fynd från olika loppisar. En stor låda med Briomec från 60-talet. En tjusig teburk. Ett tyg och en påse restgarn. Ett fat i samma serie som vi har tallrikar. En hög med plastband – nu ska här virkas plastmatta.

Men först lånar vi ut lägenheten till några Stockholmssemestrande kompisar och åker till Höga Kusten i en vecka. På återhörande efter denna tripp.

PS. Kolla in bokmärken gjorda efter mitt mönster i förra inlägget: Appelsinpike, Jill, Kungen & Majkis och skapasaker.

10 kommentarer:

  1. Shit, vad avis jag blir på mekanot!! Om vi hade hamnat på samma loppis hade, du fått fajtas ordentligt för att få ha det där själv, det kan jag lova dig! ;)
    Stort grattis, ett sådant har jag letat efter långe! :)

    SvaraRadera
  2. Åh tack för att du länkade mig till min blogg :D
    och vilka fina loppisfynd :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar gardinkappa!! Och jag blir bara mer och mer loppisssuger ju mer bloggar jag läser ;-)! Grattis till fina fynd :-)!

    SvaraRadera
  4. Riktigt fina fynd. Jag gillar teburken och det blå tyget!

    SvaraRadera
  5. Grattis till fynden!Dem kan man göra spännande saker av. Ha det så skönt på Höga kusten och lycka till med plastmattan.
    Maria

    SvaraRadera
  6. Underbara loppisfynd du gjort! =)

    SvaraRadera
  7. Att du itne gör en sagobok med dina roliga virkade figurer- du kan ju ta kort och skriva en saga om dem :-))

    SvaraRadera
  8. Nu har jag också virkat ett bokmärke :)

    SvaraRadera
  9. Det kan man verkligen kalla fynd!Vad kul med plastmattan! Ska bli spännande att se. :)
    Underbart mönster på bokmärke. Det måste jag pröva å det snaraste.

    SvaraRadera
  10. Herregud vilken lycka att hitta en hög med plastband på loppis. Har letat och letat men inte hittat några färdiga band som jag själv kan virka en matta av och det kliar så i fingrarna.

    SvaraRadera