07 januari 2011

E som i Elin

Ungefär lika långsamt som det går med bloggandet just nu, lika trögt går det med virkningen och fotandet. Ett par grejer fick jag i alla fall ihop till jul och en av dem lyckades jag även fånga på bild. Ett litet E till brorsdottern.

Virkade ni något ur min bok till jul? Och ni som fick boken i julklapp, har ni hunnit göra något än? Säg till om ni bloggar om det, eller lägg upp bild på Facebook-sidan!

Sju sorters garn har virkat ett helt gäng och Fröken Blund två fina taxar.

19 kommentarer:

  1. Jeg har heklet en tax:) Bare se her: http://lillehottentott.blogspot.com/2011/01/villa-volvo-vov-vov.html Jeg fikk boken til jul og liker den kjempegodt! Du er flink:)

    Sissel

    SvaraRadera
  2. Jeg har hæklet en lille dino til min søn og han er meget glad for den. Tak for din fine bog, den kan sagtens læses af en dansker.Du kan se billeder af den her http://livetsgang-karina.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Den var kjempesöt. Vilken tur hon har deg som tante :-)

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Jag fick din bok i julklapp av min mormor! Har önskat mig den jätttttttte länge! :D Har inte firkat något úr den än, måste absolut göra det snart!
    Älskar dina amis!
    Maja

    SvaraRadera
  5. jätte gulligt!! ja lite trögt kan det gå ibland men det blir ju liksom mer fart sen när man pausat ett teg och sen kommer igång igen!! lycka till, har inte din bok ännu men ska nog köpa den snart!!

    SvaraRadera
  6. Hej. Det är fina figurer du har i din bok. Jag har bara lånat den än så länge, men jag har virkat en figur ur den. Krokodilen. Superhärlig är den och ingår numera i min Gudsons Sångpåse som jag håller på och gör. Bild finns på min hemsida. /Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig idé med bokstäver. Kan va fint för de nyfödda att ha i vagnen :)

    Jag har virkat några saker ur din bok.

    http://ninnii.blogspot.com/2010/12/roboten-henry.html

    http://ninnii.blogspot.com/2010/12/busig-prinsessa.html

    http://ninnii.blogspot.com/2010/11/gott-och-blandat.html

    http://ninnii.blogspot.com/2010/10/en-lang-laskig-sak.html

    Rolig bok med många fina olika mönster. Kommer säkert att göra något mer. Har precis börjat på en till prinsessa men med andra färger.

    Fick även inspiration till en virkad mössa som Ivar så fint visade upp.

    Tack för en bra blogg. / Ninni

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Jag har virkat lite den senaste året, lite amigurumis och sånt, men när jag hittade din bok har jag blivit helt virktokig!

    På en och en halv månad har det blivit två bilar, en krokodil, två apor, en björn och än så länge en halv husvagn. Jag fullkomligt älskar din bok och har fått flera kompisar att köpa den också, den är helt underbar!

    Tack för jättefin inspiration!

    SvaraRadera
  9. Jeg har lige hæklet endnu et par bogmærker, som ligger på min blog i dag:)

    SvaraRadera
  10. Hej Annika! Du har fået en award... Se på dagens indlæg på min blog :o)
    Aftenhilsener fra
    LisBethLys.

    SvaraRadera
  11. Underbart fin bokstav :-)! Jag har virkat ytterligare ett bokmärke!
    http://kungenomajkis.blogspot.com/2011/01/knackebrod-och-bokmarke.html

    Ha det gott!// Erica

    SvaraRadera
  12. Jag fick din bok i julklapp av min syster. Jag håller just på med min första 'gurumi ur boken. En vit robot. Kommer att blogga om den när jag är klar.

    SvaraRadera
  13. Jaa va fin! Den idén ska jag nog sno, behöver något att hänga i barnvagnen. Kolla in min blogg för en söt liten dino. Gunilla

    SvaraRadera
  14. Jag har virkat ett bokmärke efter ditt mönster! Jag älskar dina mönster!

    www.virkelivirkan.blogspot.com

    SvaraRadera
  15. Hej! Fick boken i julklapp och den är sååå fin!! Har virkat ett par av figurerna, se gärna på min blogg: denlillagrona.blogspot.com

    SvaraRadera
  16. Tack allihop!

    Kajsa L: Vad jätteroligt att höra! Skulle vilja se hela din produktion. Lägg gärna upp bilder på bokens Facebook-sida, om du har Facebook vill säga.

    SvaraRadera
  17. Jag fick din bok i julklapp. Gillar den starkt! Letar bara efter tid att hugga virknålen i nån av beskrivningarna och börja på. :)

    SvaraRadera
  18. Jättesöta bokstäver. Å husvagnen! Gillar!! Jag länkar till dig sen när jag virkat mina :-)

    /YvvePyvve

    SvaraRadera