20 mars 2011

Lappar och dagens ros

Medan jag väntat på mitt syintresse har jag samlat på mig en del tyg. Här är några av de rödvita, som blivit ett litet lapptäcke.

Jag måste också förtälja en historia om hur bra det kan vara att ha en blogg ibland. I fredags gick jag och köpte mig en scanner på lunchen. Det drog ut lite på tiden, så på vägen tillbaka till jobbet hastade jag in på McDonalds och åt. Hastade sedan därifrån igen. Utan scanner. Halvvägs till kontoret insåg jag mitt misstag och ilade åter till restaurangen. Ingen scanner stod kvar på min plats, men tack och lov – ett par bord bort satt en av mina bloggläsare (!) med kartongen i tryggt förvar. Hon hade känt igen mig när jag tog på mig min virkade mössa och gick. Så även om jag inte kommit tillbaka, hade hon enkelt kunnat få tag på mig efteråt. Dagens ros och tusen tack till by Caloweena.

9 kommentarer:

  1. Vilket superfint lapptäcke, helt i min smak!
    Ruskig tur med scannern, skönt med ärliga människor :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att samla på sig fina tyger... det blev ett jättefint lapptäcke, väldigt kul med lapptäcken, då kan man utnyttja alla fina tyger i ett och samma projekt, håller själv på med ett för tillfället.

    SvaraRadera
  3. Vilket fint lapptäcke! Jag gillar dalahästen som tittar fram i mitten... :)

    SvaraRadera
  4. Vilket fint lapptäcke och vilken härlig historia. Jag har virkat lite ur din bok och är supernöjd. Verkligen en snygg och inspirerande bok. Tack! Bilder finns på bloggen om du vill titta.

    SvaraRadera
  5. Kul med liten dalahäst i mitten. Blir lite lokalpatriotisk då jag såg att du ursprungligen kommer från Dalarna:) Jag jobbar på en tyg och garnbutik i Ludvika så skickar en snöig men solig hälsing härifrån till dig:)

    SvaraRadera
  6. Tack!

    Ida: Jag kommer inte in på din profil när jag klickar på ditt namn, kan du skriva ut adressen till din blogg?

    Mary: Då är du i mina hemtrakter, jag kommer från Nyhammar :)

    SvaraRadera