30 april 2011

Drejat


Hos Keramikverkstan Kavaletten i Aspudden kan man gå på drop-in. Jag hade inte drejat sedan jag gick ett par kvällskurser för ett antal år sedan, men på Kavaletten finns alltid två handledare som kan hjälpa till. Jag har varit där några kvällar och drejat lite mer eller mindre märkliga saker. Men Ivars lördagsgodisskål fick i alla fall en väldigt lyckad glasyr. Bokstäverna klippte jag ut i maskeringstejp och satte fast innan jag doppade skålen i glasyr. Sedan pillade jag bort tejpen och ytan under förblev oglaserad.

12 kommentarer:

  1. wow va fina!
    kanske skulle man gå dit o testa ;)
    kraMyz

    SvaraRadera
  2. Och den vita lilla gräddkannan? är helt underbar!

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina!! Jag har en dröm om att lära mig att dreja... även fast jag aldrig prövat så tror jag att det är min grej ;-D!

    Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka snygga och proffsigt gjorda! Härliga former och färger.

    /KC

    SvaraRadera
  5. Wow, jag blir alltid lika inspirerad. Fantastiskt fina saker du gjort :)

    SvaraRadera
  6. Ah vad smart! Måste prova hemma hos mamma, hon är keramiker! :)

    SvaraRadera
  7. Men va häftigt! Jag har alltid velat testa att dreja. Och du verkar verkligen kunna det där. kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Kul att hitta din blogg! Så mycket kreativt du delar med dig utav! Såg att du är från Dalarna och att du fyndat på loppis i Vikarbyn, kanske är du som jag från Rättvikstrakten? Vi bor i Gärdebyn!

    Kram Miriam

    SvaraRadera
  9. Tack alla!

    Miriam: Kul att du hittade hit :) Jag är från Ludvika-trakten, men stannade vid lite loppisar på genomresa norröver.

    SvaraRadera