29 maj 2011

Hjärtekatt nr 6 och 7


Här är Uno och Bruno, ytterligare två hjärtekatter. Lagom tills jag började känna mig mätt på att virka katter, har nu Hjärtekatten börjat samla in även syskondjur. Fritt fram att göra vilken figur man vill (den behöver inte vara virkad heller), som kommer skänkas till barn som behöver spendera tid på sjukhus med ett hjärtsjukt syskon. Så nu ska jag gå igenom mina virkgömmor och leta upp några djur som kan märkas med hjärtan och skickas iväg.

Och en fiffig sak med detta är ju att ni andra virkare kan plocka fram min bok igen. Det vore en ära att få se några av mina mönster bli till syskondjur!

Glöm inte att jag gärna vill se allt som virkas ur boken. Kommentera här med länk till din blogg och/eller lägg upp bild på Facebook-sidan.

12 kommentarer:

  1. Väldigt fina katter, älskar färkombinationen!

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen duktig på att få till uttrycksfulla annsikten på dina katter! De är hur fina som helst!

    Har även virkat lite sötsaker till min dotter från din bok:
    http://stickavirkapyssla.webblogg.se/2011/may/godsaker-till-dottern.html

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Jenny. Du broderar verkligen fantastiska ansikten på dina katter!

    SvaraRadera
  4. Rackans vilka små finingar!
    Vilken insats du gör/har gjort!
    Ha en fin vecka,
    kram Caroline

    SvaraRadera
  5. Vilka jätte jätte fina katter!

    SvaraRadera
  6. Härliga Katter!

    En liten fråga. Virkar just nu Myssloken ur din underbara bok. Har du några tips när man virkar smygmaskor. Det blir så oerhört hårt.

    SvaraRadera
  7. Tack alla!

    Sanna: Hmm... kanske du har för liten virknål?

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset Annika. Jag får virka ännu en med lite större virknål.

    SvaraRadera
  9. Hej! Är själv hjärtekattsvirkare och undrar vad du har använt för mönster till hjärtat? Speciellt de hjärtat som är på katten till vänster samt på de gröna katterna.

    SvaraRadera
  10. Det är detta mönster jag använt, men tror att jag inte gjort sista varvet till de katterna:

    http://virkverket.blogspot.se/2011/06/syskondjur.html?m=1

    SvaraRadera