03 maj 2011

Hjärtekatten


Min första hjärtekatt, Doris, är klar. Hjärtekatten är ett fint projekt som två tjejer nyligen startat i Göteborg. Målet är att få in 100 virkade katter för att skänka till hjärtsjuka barn vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Detta ser ut att gå i uppfyllelse fortare än kvickt, så det är nog dags att sätta upp ett högre mål. Virka en du också! Vill du inte handarbeta, går det bra att betala in 75 kronor för garnkostnaden, välja färg och namn till din katt och vips står en massa snälla människor i kö för att få virka den. Läs mer på Hjärtekattens blogg, där också länken till mönstret finns. Och gilla Hjärtekatten på Facebook.

12 kommentarer:

  1. söt kisse!
    jag ska virka benen o hjärtat, sen montera o brodera :)
    kraMyz

    SvaraRadera
  2. Åhh din hjärtekatt var ju helt ljuvlig. Läcker färgkombination! Jag har knappt påbörjat min, men ska sätta fart snart!
    kram

    SvaraRadera
  3. Fin Hjärtekatt o vilket bra projekt! Jag bor bara 5 minuter från sjukhuset så jag borde virka en jag också och cykla dit med den?! Ville bara säga att min mobilsladd nu är inpåtad i garn. Det blev väldigt bra!

    SvaraRadera
  4. Superfin hjärtekatt! Heja heja! Jag är inne på min andra nu!

    SvaraRadera
  5. For en nydelig katt :-) Veldig bra initiativ. Ønsker dere lykke til med prosjektet!!!

    SvaraRadera
  6. Så skjønn hjartekatt, og for eit flott prosjekt de har på gong :)
    Veldig koseleg blogg du har, hit kjem eg gjerne igjen :)
    Mvh, Kristin

    SvaraRadera
  7. Vad häftigt att du har gjort som byxa och tröja :)

    SvaraRadera
  8. Det är en jättefin idé! Och en superfin katt som du virkat :)
    Funderar på att göra en jag också.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vilken fin katt du virkat!

    Jag har virkat hättor utifrån din beskrivning, bild och länk finns på min blog. Jag har även virkat din robot, och såklart länkat även den. Välkommen att ta en kik!

    SvaraRadera
  10. Jag har redan skickat in en liten kisse. Nu har jag fullt upp som hjälpvirkare. Har fått material för fem katter och är på gång med den första. Din var ursöt! Tror jag ska göra nosbroderiet på samma sätt som du, det blev ju så fint! :o)

    SvaraRadera
  11. Å vilket underbart projekt!

    SvaraRadera