07 juli 2011

Till Hjälpstickan

Jag rensade i mina garnlådor och hade en hel hög med sånt här lite ojämnt, knöligt garn som blivit liggande i flera år. Tänkte ta det till loppis, men kom sedan att tänka på Hjälpstickan, som samlar in stickade kläder till hemlösa. Jag tror det är tillåtet att virka också, så jag gjorde en lång halsduk. Känns bra när det gamla skräpet kan användas till något meningsfullt.

Virkat ur min bok: variant på prinsessan hos Mrs Lopez, mysslok och dinosaurie hos growingbelly, krokodil och bil med husvagn, tax, samt prinsessa hos GF Design.

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig hört talas om Hjälpstickan men det är ju en super bra ide. Det skall jag också prova.
    //jonna d

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!

    Bläddrade i din bok Virligheten häromdagen. Å blev så glad. Det finns fina saker att virka till pojkar!! Det är så lätt att göra små dockkläder och annat till flickorna. Men till pojkar.... i din bok hittade jag fina modeller och har fått igång fantasin till små virkverk till Guttisen. Jag äääälskar husvagnen. Den får komma först.

    Ha en fin kväll!

    /YvvePyvve

    SvaraRadera
  3. Ska på 1-års kalas nästa helg och såg den perfekta presenten i Virkligheten en robot:)
    Så nu har jag gjort en i brunt tanja garn och stoppade i en skrammellåda i magen. Om du är nyfiken kan du ta en titt lade upp den på min blogg http://justinlife.bloggplatsen.se/2011/07/30/5926165-virkad-robot/

    SvaraRadera