01 oktober 2011

Dagens ungdom

Hantera en iPhone har han kunnat sedan han var ett. Vid tre och ett halvt lärde han sig läsa och skriva. Således kan han nu chatta med pappa. Utdrag ur gårdagens konversation:

(Joel) Hej, nu är jag på jobbet
(Ivar) Helgen
(Ivar) Löv
(Joel) Äter du frukost?
(Ivar) Bajskorv
(Joel) Hejdå
(Ivar) Freda
(Joel) Har möte, kommer sen
(Ivar) Grön

Ni som har smarta telefoner, får era barn använda dem? Har ni några favoritappar? Jag vill varmt rekommendera alla program från svenska Toca Boca, speciellt Toca Doctor som vi älskar, både Ivar och jag.

4 kommentarer:

  1. Härligt med barn som fokuserar på det väsentliga :-)
    Toca Boca ser kul ut. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. För små barn kan jag varmt rekommendera Miniteve (http://www.miniteve.se/) med pedagogiska barnprogram. Finns som app!

    SvaraRadera
  3. Våran dotter är 3 (och ett halvt! Viktigt!) och hon bemästrar oxå iphone helt galet bra. Hon får spela nångång ibland, eller kolla på barnprogram på svt play. Favoritspelen är toca boca, jag tycker oxå deras appar är riktigt bra och roliga. Hoppas dom släpper nån ny snart! :)

    SvaraRadera
  4. by Caloweena: tack för tips! Vi kikade på det igår och det fanns spännande brand- och sopbilar :)

    Hanna: Jag har hört att det ska komma en ny vilken dag som helst!

    SvaraRadera