05 december 2011

Julbestyr


Pepparkakorna är bakade och glöggen upptappad. Om du gör glöggen nästa år, läs gärna kommentarerna under inlägget med receptet, för lite tips angående framförallt kardemumma. Jag har tidigare använt hela frökapslar, men tog i år själva kärnorna och tyckte att glöggen smakade lite väl mycket kardemumma. Å andra sidan gjorde en bloggläsare likadant med kärnor och tyckte den blev bra.

Är det någon mer som testat och vill meddela resultatet, skriv gärna kommentaren under recept-inlägget, så samlar vi alla erfarenheter på samma ställe för framtida behov.

2 kommentarer:

  1. Hej du! Jag har inte kikat in här på EVIGHETER och blir därför glatt överraskad när jag ser en massa inlägg som jag inte har läst. Måste få passa på att gratulera till lillkillen!! (några månader sent, men bättre det än aldrig!). Jag är också hemma med en tvåa, en Ellen som föddes i mars. Hälsa Joel så mycket från mig, Ingrid, och Oskar (vi är gamla kursare och ex-tyrensare till Joel)

    SvaraRadera
  2. Tack för din fin kommentar!
    Vilka fina pepparkakor ni fick till! Mina brukar alltid bli mjuka, men era ser så krispigt smarriga ut...

    SvaraRadera