19 december 2011

Virka julkulor





Ni som stickar har väl inte missat att det hetaste man kan göra just nu är Julkulor med Arne och Carlos? Men vi som är odugliga på stickning då, ska vi bli snuvade vid näsan på denna trend? Absolut inte – vi virkar förstås istället. Det här gänget knåpade jag ihop och om du skyndar dig hinner du också göra dem före julafton. Eller varför inte ta det som ett avkopplande mellandagspyssel? Mönster finns i min butik och jag levererar pdf via mail i min telefon snabbt som tusan.

31 kommentarer:

  1. Underbara. Den lille renen är väldigt rolig. :)

    SvaraRadera
  2. god ide! De strikkede julekulene er jo bare å glemme å få til!

    SvaraRadera
  3. Men vilka härliga julgranskulor! Ja, varför i hela friden ska man sticka när man kan virka ;-)! Min favvo var helt klart den lilla snögubben! Söt!

    SvaraRadera
  4. Hvor er de skønne. Især rensdyret :)

    SvaraRadera
  5. Vilka roliga julgranskulor! Jättefina!

    SvaraRadera
  6. Men vilka bedårande julkulor. Satt igår och tittade på chokladbollen jag virkat och lekte med idén att hänga ett gäng av dem i granen, men de här var ju mycket roligare. Synd att jag inte har tid, men till nästa år kanske.

    SvaraRadera
  7. Ahmen du är ju för härlig! Synd att jag varken kan sticka eller virka.. Härlig jul önskar jag dig!
    Maggan

    SvaraRadera
  8. great Christmas balls! it is very beautiful! great idea!

    SvaraRadera
  9. Det blir nästa års projekt att virka kulor ! Supersöta!

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag vill jättegärna beställa ditt mönster men hur jag än försöker så fungerar det inte via butiken.... Finns det något annat sätt?
    //Karolina
    karolina20_@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Jädrar vad fina. Synd bara att det är alldeles för kort tid kvar till jul (för mig). Men superfina, verkligen!

    SvaraRadera
  12. Härliga!! Hoppas du och din familj har en fin jul :D Hälsningar från Åbo!

    SvaraRadera
  13. Kulan med röda mössan/ är faktiskt ganska lik LillaMy fast i manlig tappning!/AK64

    SvaraRadera
  14. Oj vilka fina kulor!
    Jag hade råkat glömma bort din blogg ett litet tag, vilken lycka att hitta hit igen!

    SvaraRadera
  15. Härliga julkulor!

    Gott Nytt År!

    /YvvePyvve

    SvaraRadera
  16. Underbara julkulor!!! Sådana vill jag göra till nästa jul. :-)

    Tack för besöket på min blogg och den fina kommentaren. Vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  17. Vad härligt att du har blivit med butik! Själv blev jag med nytt hem i nyår -välkommen in på husesyn. www.hialosasigrid.se

    SvaraRadera
  18. Vill bara tacka för en sådan fin bok du skrivit! Har nog virkat allt i den snart!
    Kommer det nån mer bok??

    SvaraRadera
  19. Hihi, vilka skojiga och fina!

    //Lina

    SvaraRadera
  20. Oooo så fina! Om jag ska kunna hänga dom i granen 2012 får jag nog dock börja redan nu :)

    SvaraRadera
  21. Tack tack tack för alla glada kommentarer angående dessa kulor!

    Allt och/eller Inget: Ja, förspill ingen tid :)

    SvaraRadera
  22. Disse var veldig ,veldig søte ! Tror jeg skal prøve å lage noen som motvekt til alle de strikkede kulene :-)

    SvaraRadera
  23. Hej Annika. Jeg er redaktør på det danske magasin BoligLiv og vi vil meget gerne omtale Virkverkets epla butik og vise disse fine julekugler. Har du mulighed for at skrive til mig på kristina@boligliv.dk )
    KH
    Kristina Beyer

    SvaraRadera