09 februari 2012

Till prinsessan Ivar


Jag är ju inte direkt den prinsessiga typen, men nu önskade sig Ivar händelsevis prinsessklänning och krona till sin utklädningslåda och eftersom jag var sugen på att sy var jag inte sen iväg till Tygverket för att införskaffa lite glittriga och glansiga textilier. Kronan gjorde jag – med viss modifikation – efter beskrivning i Fixarboken. Klänningen är sydd ihop med ett avklippt linne.

Virkad prinsessa ur min bok, men uppiffad med flera fina detaljer, hos Cias Små Ting.

6 kommentarer:

  1. såklart han ska ha en prinsesskrona o glitterklänning! Det tycker jag alla ska ha!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken underbar blogg! Hit är jag glad att jag hittade :D Blir bloglovin' direkt så att jag inte missar NÅT!

    SvaraRadera
  3. Hihi! Så mysigt! Vilka fina kläder! Prinsen vill vara prinsessa... så gulligt!

    Ha en finfin dag!

    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera
  4. Vad har du för fyllning i kronan? Var iväg o skulle handla material till en prinsesskrona men på stoff o stol kunde de inte hjälpa:-( Den du gjort är så fin!

    Med vänlig hälsning,
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fleece inuti. Väldigt enkel konstruktion; sytt med raksöm på rätsidan och sedan har jag bara sicksackat kanterna med tät söm.

      Radera