28 maj 2012

Dåliga och väldigt bra nyheter




Vi tar de dåliga nyheterna först. Ni som hoppats på en till virkbok: Tyvärr. Som jag sagt tidigare kan jag inte hitta tid till att göra en massa nya modeller, skriva mönster, formge en bok, hitta miljöer för figurerna och inte minst fotografera, som är ett jättejobb för mig som inte är någon fotograf på riktigt. Att göra en hel bok på egen hand går helt enkelt inte ihop med livet just nu.

Och nu till de goda nyheterna: Jag ska göra en bok! En sybok. Men den här gången står jag bara för några av beskrivningarna och lämnar resten av sömnadsjobbet åt min kära arbetskamrat Kicki, som gör det så mycket bättre. Och fotograferandet står vår proffsiga kollega Sari för. Själv formger och illustrerar jag boken. Jag vill inte avslöja så mycket ännu, men jag kan säga att boken kommer innehålla beskrivningar till en massa snygga och praktiska bra-att-ha-saker och den kommer ut till våren nästa år. Vi är mitt uppe i produktionen just nu och vi har mycket roligt!

12 kommentarer:

  1. Det låter ju jättespännande!! Ser jag fram emot :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad kul, det ser jag verkligen fram emot!

    SvaraRadera
  3. Jag hann redan bli deppig av de dåliga nyheterna men en sybok är ju mycket bättre! Jag ser framemot mer info! Lycka till med arbetet alla tre :)

    SvaraRadera
  4. Det ser jag verkligen fram emot!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt Annika! Ska bli spännande med din nya bok! Lycka till!

    SvaraRadera
  6. ojoj!! Vad kul! Grattis! Jag ser fram mot detta!!

    SvaraRadera
  7. Låter ju fantastiskt!
    /Helena, Ordalaget Bokförlag

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Jeg har lige nomineret dig til Versatile Blogger Award. Du kan læse mere her:
    http://bynumber19.com/2012/06/09/the-versatile-blogger-award/

    SvaraRadera
  9. Hej Annika, vi har recenserat din fina bok på vår blogg. Hoppas att du har tid att gå in och kolla: http://pysselbolaget.se/2012/10/26/oktoberbockerbook-review/

    SvaraRadera
  10. va kul! jag älskar din virkbok det är så fina bilder och mönster! titta gärna in på min nystartade blogg www.virktanten.blogspot.se

    SvaraRadera