24 januari 2013

Hjärtekatten Vide med mucklor

















Det var ett tag sedan det virkades någon Hjärtekatt här, men när jag nyligen tillbringade några dagar på sjukhus med Vide och han fick en nalle av personalen för att han tvingades utstå så mycket stick och andra jobbigheter, kändes det angeläget att virka till någon annan som har det jobbigt. Och så mycket annat än att virka hade jag inte att göra där, instängd på rummet med den lille (som visade sig ha svininfluensa, men nu är pigg och kry igen). Storebror bestämde att katten ska heta Vide.

Två syskondjur i form av mucklor virkade jag före jul och nu ska jag äntligen ta mig för att skicka dem till Hjärtekatten. Mönstret till dem hittar du hos Johannas Pyssel. Och mönster till katten här.

6 kommentarer:

  1. Va söta de var! Hjärtekatten är ju ett så bra projekt tycker jag, och det är så många som hjälper till. Hoppas lilla katten Vide får ett bra hem och hjälper till när det är jobbigt! :)

    SvaraRadera
  2. The cats are most adorable! And the name is perfect :)

    SvaraRadera
  3. Å, tack från alla hjärtebarn och föräldrar! Vårt eget hjärtebarns operationer skedde före hjärtekatten kom till men jag förstår att detta är till tröst för många familjer. <3

    SvaraRadera
  4. Jättekul att bloggen är igång! :)

    SvaraRadera
  5. Jag blir så otroligt glad varje gång jag ser syskonmucklor! Och tusen tack för länkningen, det är inte utan att man blir lite stolt - jag har ju kikat in på din blogg massor med gånger de senaste åren och har din bok och allt, ju =)

    SvaraRadera
  6. I like it this blog information, thanks for sharing

    SvaraRadera