09 januari 2013

Ny bok!

Hoppsan. Det var liksom aldrig meningen att bloggen plötsligt skulle upphöra, men jag vet inte… Instagram kom emellan. Och en sybok. Och blogginspirationen bara tog slut. Jag vet inte hur det blir framöver och är det över huvud taget någon som tittar in här längre?

Sybok, ja. Idag har den gått till tryck – Syjunta. Boken har jag gjort tillsammans med mina arbetskamrater Kicki Persson, sykunnig och Sari Bohlin, fotograf. Den innehåller beskrivning till 32 bra grejer uppdelade på fyra kapitel: Praktiskt, Hemma, Kök och Barn. Alltifrån necessär och kuddfodral till brickband och haklapp. Inte en krånglig dragkedja så långt ögat når, bara enkla steg-för-steg-instruktioner med tydliga illustrationer. Plus en massa snygga och inspirerande foton.

Boken blir klar lagom till Syfestivalen på Stockholmsmässan 15–17 februari.

Boken har även en facebook-sida som man kan följa för att se fler bilder och för information om release och annat. Man kan tänka sig att informationen kanske kommer fram lite snabbare där än här…

24 kommentarer:

  1. Vad spännande, den ser jag fram emot.

    SvaraRadera
  2. Den ser jättespännande ut! Virkade klar en dinosaurie i veckan som var en kombination av din gula dino i Välkommen till virkligheten och ditt monsterbokmärke :) Tack för dom fina mönstrena!!

    SvaraRadera
  3. Ja följer å tittar in men lämnar sällan avtryck. Men förstår dig blogginspirationen går upp å ner. Följ nuet! Å ja hoppas att inte bloggen glömms bort :)

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot boken. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  5. Jag tittar fortfarande in här och blev så glad när jag såg att du hade skrivit något! Vilken trevlig bok det verkar va!

    SvaraRadera
  6. Hejsan, älskar verkligen din blogg och din virkbok! Följer dig gärna på Instagram, kommer där också finnas virkbeskrivningar eller kommer det fler i din webshop? Mvh Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanken är att det ska komma fler mönster i min webshop, men det har gått lite trögt med det också… men förhoppningsvis! :)

      Radera
  7. Älskar dina virkmönster (bok och blogg), bara så du vet ;0)
    mvh Agneta

    SvaraRadera
  8. Vad kul! ser verkligen fram emot boken :) tittar in lite då och då !

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Roligt! Var kommer man att kunna köpa boken?Kikar gärna in i din blogg framöver!/Marielle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer finnas i de bokhandlar som köper in den. På Adlibris exempelvis, finns den redan för bevakning.

      Radera
  11. va roligt jag brukar faktiskt titta in hos dig här men som du sa händer inte mycket men nu blev jag glad att det kommer en ny bok med massor med inspiration till såna som jag som älskar att sy jag ska hålla utkik efter din bok på mässa kram maria

    SvaraRadera
  12. Grattis till det nya projektet! Det ska bli roligt att bekanta sig med boken sedan. Du får absolut inte sluta blogga, jag tittar in lite nu som då och det är alltid lika inspirerande :)

    SvaraRadera
  13. Vad roligt med en ny bok!!! Självklart är vi läsare kvar. :)

    SvaraRadera
  14. Tack alla, vad kul att ni finns kvar! :)

    SvaraRadera
  15. Åh, så kul! Den ska jag definitivt köpa! Jag ville tacka dig för mönstret på taxen ur "Välkommen till virkligheten". Jag gjorde en variant med hjul och den blev väldigt uppskattad av ettåringen som fick den :o)
    Titta här om du vill: http://storadochlillas.wordpress.com/2012/12/23/virkad-tax-med-hjul/

    SvaraRadera
  16. Tusen tack för virkmönster och inspiration. Jag kollar också här lite då och då men mest på facebooksidan.

    Ser så mycket fram emot den nya boken : )

    SvaraRadera
  17. Välkommen tillbaka!!! Vad skoj med en sybok, den ser jätte inspirerande ut, den kommer jag absolut köpa! Jag kollar in på din blogg nästan varje dag fast är dålig på att lämna avtryck...ha det gott och hoppas vi ses här snart igen!

    SvaraRadera
  18. nej gud försvinn inte.. jag kollar dej var o varannan dag.. fast jag är dålig på att kommentera.. du gör så himla fina saker...Och boken , ja den ska jag köpa bara den kommer ut.. så härlig!!!

    SvaraRadera
  19. underbart! den ser hur fin ut som helst!

    SvaraRadera
  20. spännande med ny bok! och läser gärna bloggen också, hoppas du fortsätter med det också. Gillar dina grejjer!

    SvaraRadera